Telefonszámunk: 1-472-0679

Cella lekérdezés adott időszakra, eredmény összehasonlítása más értékkel

Kezdőlap Fórumok Excel témák Cella lekérdezés adott időszakra, eredmény összehasonlítása más értékkel

Topic Resolution: Resolved
9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #3400
    Tarentum
    Felhasználó

      Sziasztok,

      Két napja esz a kefe, mert kaptam egy határidős melót, és nagyon nem lenne jó egyesével összehasonlítani 400 bejegyzést. Feladat a következő:

      Van nekünk egy műszakbeosztásunk, mivel sokan vagyunk, különböző műszakokban. Műszak jelölése legyen:

      Délelőt: DE
      Délután: DU
      Éjszakás: N
      Szabi: V

      A2-től lefele vannak a nevek: Pisti, Béla, Laci
      B1-től jobbra pedig a dátumok, időben növekvő sorrendben: Márc. 1; Márc.2; Márc 3…stb.

      Az így felépített táblázatból azt látjuk, hogy:

      03.01. 03.02. 03.03. 03.04. 03.05 03.06 03.07 03.08. 03.09
      Pisti: DE DE V V V DE DU
      Béla: DU DU DU DU DU DU DE
      Laci: N N N N N V V

      A Fönti legyen mondjuk a műszakbeosztás. A probléma a következő:

      Kaptam egy összesítő riportot, ami a szabadságkérelmeket tartalmazza. Valahogy így:

      NÉV KÉRELEM KEZDET VÉG
      Pisti V 03.03 03.05
      Laci V 03.05 03.06
      Béla V 03.02 03.05

      Pisti kérelmét összehasonlítva a műszakbeosztással, azt látom, hogy stimmel. Nincs vele dolgom.
      Lacinál már szopó van, ott egy nap, a 03.05 nem szabi.. Ezt jeleznem kell: A kérelemben V V van, de a beosztásban N V
      Bélánál megint nem stimmel: 03.02-től 03.05-ig végig DU-t látok, Szabi szerint V V V kell legyen.

      Lassan agyvérzést kapok ettől a cucctól.. Gondolom ezért volt könnyű lepasszolni a főnöknek, én meg nem utasíthatom vissza 🙂

      Feladat:

      Minden kérelmet a riportban össze kell hasonlítanom a műszakbeosztással. Ha stimmel, nincs vele dolgom (esetleg feljegyezhetem, hogy az illetőnek hány szabija volt). Ha nem stimmel, fel kell jegyeznem, hogy melyik napok térnek el. Mit látok a műszakbeosztásban, és mi van a kérelemben.

      !!!HELP me PLEASE!!!

      #3401
      Tarentum
      Felhasználó

        naná, hogy elcsúsztak a space-ek… 🙁 Bocs érte. Csatoltam Excellben is a feladatot, hogy átláthatóbb legyen.

        Attachments:
        You must be logged in to view attached files.
        #3403
        horvimi
        Adminisztrátor

          Szia!

          Én annyit tudok most segíteni, hogy feltételes formázással kiemelem azokat a műszak bejegyzéseket, ahol V-nek kellene lennie, de nem az van.

          Csatoltam.
          Ha a szabi bejegyzés tábla is hasonlóan lenne kitöltve, mint a műszak, de abba csak V bejegyzések vannak, akkor Power Query-vel meg lehetne csinálni úgy, hogy csak aműszal táblát meg a szabi táblát kellene aktualizálni, majd frissítés, és kész.

          Fontos kérdés,hogy milyen verziójú Excelt használsz? Mivel a feladat xls formátumú volt.

          Imre

          Attachments:
          You must be logged in to view attached files.
          #3405
          horvimi
          Adminisztrátor

            Ha tudsz telepíteni Power Query bővítményt, azaz 2010-es vagy annél újabb Exceled van, akkor tudok szolgálni egy megoldással, ahogy említettem.
            Itt egy kép róla.
            Valamiért nem látszik, de az első oszlopban ott vannak a nevek is természetesen.
            Béla
            Béla
            Béla
            Béla
            Laci

            Tehát csak azok, ahol eltérés van.

            • A hozzászólás módosításra került: 7 years, 1 month telt el-horvimi.
            Attachments:
            You must be logged in to view attached files.
            #3408
            Tarentum
            Felhasználó

              Kedves Imre,
              Köszönöm a gyors reagálást. Office 2016 van a munkahelyi gépeken. Otthon meglesem, mert itt keresztrefeszítés jár érte. Ha jól értem így lehetséges a riportból egy kivonatot csinálni? Tehát ha kérdezi a főnök, hogy melyik ember melyik requestjének melyik napjaival volt probléma, akkor ez a fetételes szűrés alkalmas lehet a feladat teljesítésére?

              Köszönöm, hogy fordított energiát más problémájára. Minden más már számomra bónusz ?

              #3409
              horvimi
              Adminisztrátor

                Az Office 2016 jó hír, mert abba be van építve a Power Query alapból.
                Miért jár keresztre feszítés? Ezt nem értem. Telepíteni nem lehet dolgokat? Ez esetben nem kell.

                Egy munkahelyi problémához kértél segítséget.

                A Power Query verziót este tudom feltenni, mert az otthoni gépemen van.
                Igen, jól érted.

                Ha a szabadság igényléses tábla struktúráját megváltoztatjátok, vagy az átalakításhoz is készül egy megoldás, akkor csak be kell másolni az aktuális adatokat a Power Query riport munkafüzetbe, és az eredmény táblán nyomni egy frissítést.

                Imre

                • A hozzászólás módosításra került: 7 years, 1 month telt el-horvimi.
                • A hozzászólás módosításra került: 7 years, 1 month telt el-horvimi.
                #3412
                horvimi
                Adminisztrátor

                  Csatolom a Power Query-s megoldást

                  Imre

                  Attachments:
                  You must be logged in to view attached files.
                  #3414
                  rick
                  Felhasználó
                    Sub test()
                     
                    Dim MyRnd1 As Double
                     
                    MyRnd1 = Int((999 - 1 + 1) * Rnd + 1)
                    MsgBox MyRnd1
                    MsgBox Replace(TimeValue(Now), ":", "")
                     
                    End Sub
                     
                    Sub Main()
                     
                    'last update 2017.feb.28 - gege - initial version
                     
                    ' cső Norbi!
                    ' a makrót többféleképpen is lehet futtatni, pl. altf + F8 --> kiválasztod a "main" nevűt --> run. Vagy beleteszed a kurzort ide a makró szövegébe és F5-öt nyomsz, vagy a play gombot.
                    ' Javaslom, hogy az adatot amin futtatni akarod a makrót, másold egy új, külön xls-be (vagy másold ebbe az adatot, az is jó)
                    ' a fájl kiterjesztésének xlsm-nek kell hogy legyen, ha makrót akarsz belerakni (vagy xls, de az csak 256 oszlopos, az nem lesz neked elég; szóval save as xlsm)
                    ' első munkalapra menjen a shift plan
                    ' másodikra a requestek
                    ' a makró kidob egy új munkalapot a harmadik helyre, a lap nevének a vége egy generált érték (hogy ne egyezzen a neve esetleg korábbi futtatások kimenetével)
                    ' nyugodtan nézd át a makrót, írogass át benne amit akarsz
                    ' mindenképp az A1 cellában kezdődjön az adat (fejléc az első sor, aztán adat a másodiktól)
                    ' a munkalapokon ne legyen más csak az adat és ne legyenek üres sorok, cellák ha lehet (legalábbis az első oszlopban semmiképp)
                    'jelenleg ha hétvégét is belevéve kért valaki szabadságot vagy táppénzt, azt nem egyezőnek veszi a makró, de odaíratom vele a kimenethez hogy az adott nap hétvége
                    ' figyelem: a makró csak azt nézi, hogy az adott requestben kért dolgok benn vannak-e shift planben. Azt nem nézi, hogy van-e shift planben pl. betegség vagy vacation amire nem volt request!
                    '           ha azt is meg kéne nézni, azt majd megcsinálom, de egyelőre nem fog az agyam. valszeg azt más logikával kéne leprogramozni :D (most eszembe jutott hogy lehetne, leírom ide ha kell:
                    '                   egy tömbben eltárolni az összes request dátumát és a nevet akihez tartozik,
                    '                   majd a végén átnézni hogy van-e olyan név/dátum páros a shift planben ami sick vagy vacation, de nem volt rá request
                    ' kérlek teszteld és ha van benne hiba, vagy más funkciót szeretnél belerakni akkor szólj. Holnap HO-ban vagyok, tudok majd vele foglalkozni kicsit.
                     
                    Dim MyWb As Workbook
                    Dim MainWs As Worksheet 'shift plan
                    Dim ReqWs As Worksheet 'requests
                    Dim OutWs As Worksheet 'output goes here
                    Dim MyRnd As Double
                    Dim MyCell As Range 'variable for looping
                    Dim MyCell_2 As Range 'another variable for looping
                    Dim MyRow As Long
                    Dim MyCol As Long
                     
                    'variables for shiftplan
                    Dim sTopLeft As Range 'first name's position on the top left of the shift plan (for defining the position of the requests table)
                    Dim sLr As Long 'last row with data
                    Dim sLc As Long 'last column with data
                    Dim sMainRange As Range 'all the data in the shiftplan
                    Dim sType As String
                    'variables for requests
                    Dim rTopLeft As Range 'first request's left cell (for defining the position of the requests table)
                    Dim rRange As Range 'all requests
                    Dim rName As String
                    Dim rTypeLong As String
                    Dim rType As String
                    Dim rDateStart As Long
                    Dim rDateEnd As Long
                    Dim rDateArray() As Long
                    Dim rLr As Long 'last row with data
                    Dim i As Long
                    Dim j As Long
                     
                    Set MyWb = ThisWorkbook
                    Set MainWs = MyWb.Sheets(1) 'can be defined with name as well, for example Set MainWs = MyWb.Sheets("Shitftplan")
                    Set ReqWs = MyWb.Sheets(2) 'can be defined with name as well, for example Set ReqWs = MyWb.Sheets("Requests")
                    Set OutWs = MyWb.Sheets.Add(, ReqWs)
                    'MyRnd = Int((998 - 1 + 1) * Rnd + 1)
                    OutWs.Name = "Results_" & Replace(TimeValue(Now), ":", "")
                     
                    'CURRENTLY THIS ONLY WORKS IF TOP LEFT IS A1, sorry...
                    Set sTopLeft = MainWs.Range("A1")
                    Set rTopLeft = ReqWs.Range("A1")
                     
                    rLr = ReqWs.Cells(ReqWs.Rows.Count, rTopLeft.Column).End(xlUp).Row
                    sLr = MainWs.Cells(MainWs.Rows.Count, sTopLeft.Column).End(xlUp).Row
                    sLc = MainWs.Cells(sTopLeft.Row, MainWs.Columns.Count).End(xlToLeft).Column
                    Set sMainRange = MainWs.Range(sTopLeft, MainWs.Cells(sLr, sLc))
                    OutWs.Range("A1:F1").Value = Array("name", "date", "shitfplan_value", "request_value", "is_weekend", "comment")
                     
                    'HORRIBLE HACK
                    Call Replace_dates(MainWs.Range(MainWs.Range("B1"), MainWs.Cells(1, sLc)))
                     
                    'loop through requests and put values into variables
                    For Each MyCell In ReqWs.Range(rTopLeft.Offset(1, 0), ReqWs.Cells(rLr, rTopLeft.Column))
                        rName = MyCell.Value
                        rTypeLong = MyCell.Offset(0, 1).Value
                            Select Case rTypeLong
                    '            Case "Morning": rType = "A"
                    '            Case "Afternoon": rType = "B"
                    '            Case "Night": rType = "C"
                    '            Case "Office": rType = "D"    ''' commented out because only sick / vacation requests are possible
                                Case "Sick": rType = "X"
                                Case "sick": rType = "X"
                                Case "Holiday": rType = "V"
                                Case "holiday": rType = "V"
                                Case "Vacation": rType = "V"
                                Case "vacation": rType = "V"
                                Case Else: rType = "undefined"
                            End Select
                        rDateStart = CLng(DateValue(MyCell.Offset(0, 2).Value))
                        rDateEnd = CLng(DateValue(MyCell.Offset(0, 3).Value))
                        rDateArray = fillDates(rDateStart, rDateEnd)
                       
                        'let's find the name row from the request in the shiftplan
                        MyRow = Application.WorksheetFunction.Match(rName, sMainRange.Columns(1), 0)
                        'check each date and output if there is discrepancy
                        For i = LBound(rDateArray) To UBound(rDateArray)
                            MyCol = Application.WorksheetFunction.Match(rDateArray(i), sMainRange.Rows(1), 0)
                            sType = MainWs.Cells(MyRow, MyCol).Value
                            If sType <> rType Then
                                With OutWs.Cells(j + 2, 1)
                                    .Value = rName
                                    .Offset(0, 1).Value = rDateArray(i)
                                    .Offset(0, 1).NumberFormat = "yyyy-mm-dd"
                                    .Offset(0, 2).Value = sType
                                    .Offset(0, 3).Value = rType
                                    If Application.Weekday(rDateArray(i), 2) >= 6 Then .Offset(0, 4).Value = "WEEKEND"
                                    .Offset(0, 5).Value = "Request was from " & CDate(rDateStart) & " to " & CDate(rDateEnd)
                                End With
                                j = j + 1
                            End If
                        Next i
                    Next
                     
                    'some formatting, add more if you want
                    OutWs.Columns.AutoFit
                     
                     
                     
                    'terv: ciklus menjen végig a requesteken
                    '       ciklus menjen végig a dátum intervallumokon, tegye be egy tömbbe (név, requesttype, dátumok)
                    '       kimenet is kerüljön be egy tömbbe
                    '       kimenetet tegye ki egy külön munkanapra (név, dátum, requesttype shitfplanről, ezzel nem egyező request érték)
                    End Sub
                     
                    Sub Replace_dates(dRange As Range)
                    'horrible hack to make my match function work
                    'replace all dates in row 1 to integer numbers
                    Dim Rng As Range
                     
                    For Each Rng In dRange
                        Rng.Value = CLng(DateValue(Rng.Value))
                    Next
                     
                    End Sub
                     
                    Function fillDates(ByVal StartDate As Long, ByVal EndDate As Long) As Variant
                    'partially taken from http://stackoverflow.com/questions/29102506/get-all-dates-between-2-dates-in-vba
                     
                        Dim varDates()      As Long
                        Dim lngDateCounter  As Long
                     
                        ReDim varDates(0 To EndDate - StartDate)
                     
                        For lngDateCounter = LBound(varDates) To UBound(varDates)
                            varDates(lngDateCounter) = StartDate
                            StartDate = StartDate + 1
                        Next lngDateCounter
                     
                        fillDates = varDates
                     
                    ClearMemory:
                        If IsArray(varDates) Then Erase varDates
                        lngDateCounter = Empty
                     
                    End Function
                    #3415
                    Tarentum
                    Felhasználó

                      Nagyon szépen köszönöm a befektetett munkátokat!!!!! 🙂 Arról nem is beszélve, hogy milyen hamar reagáltatok.

                      Tisztelettel,
                      Norbi

                    9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
                    • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.