Telefonszámunk: 1-472-0679

Excel adatbázis létrehozása

Kezdőlap Fórumok Excel témák Excel adatbázis létrehozása

3 bejegyzés megtekintése - 1-3 / 3
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #6074
    patriciosan
    Felhasználó

      Sziasztok!

      Egy számomra bonyolult kérdéssel fordulok hozzátok, minden tanácsot segítséget szívesen fogadok.

      Szeretnék a cégemnek létrehozni egy nagy adatbázist az Excelben. A lényege, hogy a legördülő ablaknál kiválaszthatja a felhasználó , hogy melyik cégnek az információt szeretnék látni pl. Tesco akkor kiadd egy táblázatot ami kivan töltve adatokkal, ki dolgozik ott stb.. ha a munkavállaló nevére rákattint akkor a látja adatlapját kiderül, hogy mióta dolgozik ott stb..

      Mi a véleményetek mennyire bonyolult ez a célom?

      #6075
      Titok
      Felhasználó

        Mindent meg lehet csinálni, de azért itt is a méret a lényeg, mint a nászéjszakán.
        Query-t ismered az Excelben? Mert akkor a méret sem kérdés.
        Ha nem akkor – legalább a jövőre gondolva – 2 út van:
        vagy munkalapokon egységesen tartod az adatokat, valami okos kódolással, vagy külön fájlokban tartod az egyes cégek adatait.
        Ha külön fájlokban tartod, akkor külön cégspecifikus kódtáblákat is tudsz gyártani, ami persze egységes az összes fájlban.
        Pl dolgozó ID-hoz lesznek adatok.
        A könyvtár tartalmát ki tudod listáztatni makróval, abból a listából meg lehet csinálni az előválasztást, majd a megnyitott fájl alapján lehet kutakodni. (munkalapneveket is lehet listázni, cvsak akkor külön fájlban kell tartanod a kód táblákat.
        Persze jó lenne tudni pár dolgot:
        kb hány cég?
        max dolgozói látszám egy cégen belül.
        egy dolgozóhoz mennyi adat kapcsolódik? (Nem mindegy, hogy pár azonosító adata van csak, vagy több évtizedes havi bérjegyzék/munkabeosztás is van mögötte.
        Kérdezni csak okosan és szépen, mint ahogy csillag… Kiszel Tünde szokott.

        #6076
        horvimi
        Adminisztrátor

          Ezt Excel-ben makrokkal, urlapokkal lehet megcsinálni.
          Emellett az adatbázist is meg kell tervezni, a törzs táblák, kapcsolatok rendszerét, ki kel.talalni a karbantartás módját, és azt, hogy a felhasználók csak azt tehessék,.amit megengedsz nekik.
          Ez egy klasszikus, min. 3 táblás adatbázis es ehhez frontend fejlesztés.
          Az Excel erre nem való, de egy halom programozassal rávehető.

          Ha nem tudsz programozni, akkor szerintem ez nagy falat lenne neked elsőre.
          Viszont rengeteget tanulnál, az biztos. Sok probléma vetődik fel, annak mind utánanézni, próbálni, anyázni…

          Access-ben egy ilyet sokkal gyorsabban össze lehet rakni.
          Persze az sem egyszerű…

          Imre

        3 bejegyzés megtekintése - 1-3 / 3
        • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.