Telefonszámunk: 1-472-0679

Excel hónap szerinti szűrés

Kezdőlap Fórumok Excel témák Excel hónap szerinti szűrés

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7937
    babakitti
    Felhasználó

      Helló! A következő feladatra keresek megoldást: Adott egy tanulói jelenléti ív, ahová minden nap feljegyzem hogy melyik tanulóval mennyi/mikor volt órám. Most úgy oldom meg a havi összesítést, hogy új lapot nyitok az excelben, a korábbi hónapokat pedig elrejtem. Azt a megoldást szeretném, hogy ha a hónap mezőbe beírom a hónapot, akkor az adott havi összesítést mutassa, így elég legyen egy tab, de továbbra is el tudjam rejteni a visszamenő hónapokat. Csatolva néhány képernyőfotó a mostani megoldásról. Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!

      #7938
      babakitti
      Felhasználó

        Képernyőfotó

        Attachments:
        You must be logged in to view attached files.
        #7941
        horvimi
        Adminisztrátor

          Szia!

          Azt hiszem értem mit csinálsz most.
          Van egy egész éves naptárad a tetején, a napokkal a 3. sorban az E oszloptól mondjuk, és ahogy mész előre az évben, mindig elrejted a már lement hónapok napjait.
          A problémát az okozza, hogy havonta változnak a tanulók meg az óraszámok, nem beszélve az árfolyamról …, és emiatt kell havonta másolnod az egészet, hogy az aktuális havi dolgokat lehessen írni és képletezni az A-D oszlopokban.
          Elég ügyes, de macerás egy kicsit, és ha éves vagy akár csak néhány hónapos összesítést szeretnél, akkor kifejezetten macerás.

          A probléma abban is van, hogy arra koncentrálsz, amit eredményként látni szeretnél, olyan jellegű adatbevitelt terveztél.

          A cél viszont nem teljesen világos nekem, így csak tippelni tudok.
          A fekete részeket (A-D) hívod összesítésnek?
          vagy esetleg a hónap választásával egy időablakot szeretnél mozgatni a teljes évben, és mutassa a kiejölt hónap napjait, tanulói részleteit és öszsesítéseit?

          Ebben a struktúrában ez nem annyira oldható meg.

          Van egy fő probléma azonban, az pedig az, hogy a képernyőképen nem Excel van, hanem Google Sheets.
          Ebben dolgozol?

          Imre

          #7944
          babakitti
          Felhasználó

            Kedves Imre,

            Köszönöm a választodat! Igazad van, rosszul írtam, valóban Google Sheetsben dolgozom. Igen a fekete kitakart rész az összesítés, amely a havi óraszámokat szorozza az ár/alkalommal, dollár esetében pedig az árfolyammal is (így elég csak azt módosítanom, amennyiben változik).

            A cél az lenne, hogy ha a hónap megnevezését átírom Októberről Novemberre, akkor az összesítés a Novembert mutatja (az sem baj, ha továbbra is rejtve marad a hónap részletezése). A lényeg hogy könnyen vissza tudjam nézni, hogy x hónappal ezelőtt hány órát tartottam, vagy mennyit fizetett a tanuló.

            #7947
            horvimi
            Adminisztrátor

              Ezzel a tárolási struktúrával nem lehet megcsinálni azt, amit szeretnél.
              A tanulóid gondolom változnak, egyik hónapban nem ugyanannyi és nem ugyanazok vannak, nem ugyanoda esik a szumma cella, stb…

              Én teljesen más tárolási struktúrát csinálnék, ami adatbevitel szempontjából kicsit kényelmetlenebb, de riporting, azaz összesítés szempontjából megtérül a dolog.
              Csináltam egy mintát: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1orRf6DbqfIwCvCnOF8eelFy-TsUOCRRtelEH1DarGL0/edit?usp=sharing

              Az év, hónapés Forint összeg oszlopokat képlet számolja, a többit te írod be, az ismétlődéseket Másolhatod.
              Ugyanúgy színezhetsz mint a másikban, lehet bele nulla értékeket írni.

              Ez a tábla már magában nagyon jól szűrhető (Év, hónap, tanuló), de nagyon informatív kimutatás (összesítés) is készíthető belőle.

              Imre

              #7952
              verax
              Felhasználó

                Szia babakitti!

                Ragaszkodsz a Google Sheets formához vagy elfogadsz Excel fájlt is?
                Készítettem egy mintát. Csatolom a rá mutató hivatkozást.

                https://docs.google.com/spreadsheets/d/1i_o79PWUV97UmC9MNoQ4Lq_x4Ti2Axn37snEoDby5VI/edit?usp=sharing

                Magyarázat:
                Az adatokat gyakran érdemes más szerkezetben tárolni, mint ahogyan később szeretnénk megtekinteni azokat. Erre való a kimutatás nézet.

                „A cél az lenne…”
                Ezt a célt a KIMUTATÁS lap Szűrők opciójának használatával tudod elérni.

                (Azért az Excel erre a feladatra látványosabb megoldást nyújt. …és innentől kezdve sorolhatók az érvek és ellenérvek…)

                üdvözlettel
                verax

                #7954
                delila
                Felhasználó

                  Szia Babakitti!

                  Sokkal jobb ötleteket kaptál, de hogy tudj róla, leírom a lapod eredeti felépítéséhez alkalmazható nézetek egyszerű létrehozását.
                  A november hónap megjelenítéséhez az A:D és az AJ:BM oszlopoknak kell látszaniuk, a többit elrejted. A Nézet menüben az Egyéni nézetek menüpontban Hozzáadás, a neve legyen November. A többi hónappal is elvégzed ezt.
                  Mikor ki akarsz választani egy hónapot, a Nézet, Egyéni nézetek ablakban csak rákattintasz a hónap nevére.

                  Üdv,
                  Kati

                  #7955
                  horvimi
                  Adminisztrátor

                    Ez szerintem nagyon klassz megoldás, és nem igényel akkora erőfeszítést mint az előbbi tanácsok, csak egy baj van vele:
                    Csak Excelben megy, és a minta alapján Ő GSheet-ben dolgozik.

                    Imre

                    #7956
                    delila
                    Felhasználó

                      :((

                    9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
                    • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.