Kezdőlap › Fórumok › Excel programozás › [Resolved] Kimutatások automatikus elkészítése › Hozzászólás: [Resolved] Kimutatások automatikus elkészítése
Sziasztok! Szia Adri!
Köszönöm Imre! Nekem tetszik a megközelítésed. Nem keresgélünk kimutatást a munkalapon, hanem célirányosan odamegyünk, ahol lennie kellene.
Apró kiegészítés: Lehet, hogy a leegyszerűsített példa miatt kerülte el a figyelmemet, hogy vizsgáljam az „K”-val jelölt táblázatok szélességi méretét. Adri leírásában ott van:
„…nem tudjuk hány táblázat lesz és mekkora méretű,…” továbbá: „…készüljön kimutatás pontosan a táblázattal egy vonalba, két oszloppal jobbra.”
Ezek miatt mégis vizsgálni kell a táblázatokat is. Kicsit összetettebb a megoldás de nem reménytelen.
1. Keresed meg a „K”-t!
2. Határozd meg a hozzá tartozó táblázatot! Imre által javasolt, a kimutatás tábla nevére való rákérdezéshez hasonló módon. A táblázatok ListObject típusú objektumok.
3. Állapítsd meg a táblázat szélességét! Ezt az értéket használd a „K”-kat tartalmazó cellákhoz viszonyítottan eltolt kimutatások létezésének vizsgálatához – ahogyan Imre mutatta!
Az On Error Resume Next is hasznos. Én egy String típusú változónak adom át a kimutatás tábla nevére való rákérdezés eredményét. Ezt az eredményt vizsgálom tovább egy Select Case elágazásban. Létező kimutatás tábla esetén (Err.Number=0) a Case 0, nem létező esetén (Err.Number=1004) a Case 1004 irányt választom. Nyilván ez utóbbiban kell a kimutatás tábla elkészítéséről gondoskodni.
üdv’
verax