Telefonszámunk: 1-472-0679

Több adat sorszámozása

Kezdőlap Fórumok Excel témák Több adat sorszámozása

Ennek a témakörnek tartalma 10 hozzászólás, 3 résztvevő. Utolsó frissítés:  Tlevente 2 hónapja, 3 hete telt el.

11 bejegyzés megtekintése - 1-11 / 11
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #7822

    Tlevente
    Felhasználó

    Sziasztok
    A problémám a következő lenne, adott egy lista emberek adószáma, neve, mellette a munkaviszony kezdete és vége meg még néhány egyéb szükséges adat
    Egy ember azonban van hogy 3-4 munkaviszonnyal is rendelkezik és ezek az adatok külön sorban szerpelnek.
    Szeretném az olyen emberek adatit – tehát akinek több sora van – egymás mellé helyezni.
    Azaz mindenkinek 1 sora lenne ennek eredménye képen.
    Értelem szerűen akinek több munkaviszonya van azaz több sora is van annak az első sorba “át kell helyezni” a 2. 3. 4. sort az első sor végére vagy általam megadott kezdési pontra hiszen ha 3 sora van akkor
    Azonban sehogy se boldogulok vele, kimutatás nem jó rá, Fkeres, holvan, xholvan index kombinációkkal se megy

    Van esetleg valakinek Ötlete? Csatolom a táblát hogy mi az alap és mi lenne az elérendő cél.
    Többezer adatnál manuálisan botrányos összerakni

    Köszöönm:
    Levente

    #7823

    verax
    Felhasználó

    Szia Tlevente!

    Nem látszik a csatolt állomány
    Milyen gyakran kell az állományt karbantartani azaz újra és újra átvizsgálni a dolgozók “többes munkaviszonyát”?
    Biztos, hogy az általad leírt szerkezet a legszerencsésebb megoldás?

    1. Ha gyakran, vagy legalább vissza-visszatérően jelentkezik ez a feladat, egy markó megoldást jelenthet
    2. Egyedi, egyszeri feladathoz elégséges lehet egy néhány lépésből álló “kézi” megoldás is.

    Rendezd sorba a dolgozói adatokat adóazonosító szerint!
    A második, harmadik, … munkaviszony adatainak oszlopaiban használj olyan képletet, ami figyeli az aktuális sorban és a következő sorban található adóazonosítók egyezőségét!
    Második munkaviszony: pl.: [AA12] =HA(A12=A13; másolás; semmi)
    Harmadik munkaviszony: pl.: [BA12] =HA(A12=A14; másolás; semmi)
    Negyedik munkaviszony: pl.: [CA12] =HA(A12=A15; másolás; semmi)
    Egyezés esetén másolja át a megfelelő értéket az aktuális cellába!
    A fenti képletet másold át az összes célként megjelölt oszlop cellájába!
    Jelöld ki az így létrehozott teljes adatterületet és a Másolás – Beillesztés – Értékek beillesztése paranccsal tüntesd el a képleteket!
    A létrejött nagy számú ismétlődés kiszűrésére használd az ADATOK – Ismétlődések eltávolítása parancsot!

    üdvözlettel
    verax

    #7825

    horvimi
    Adminisztrátor

    Sziasztok!

    Én is hiányolom a mintát, hogy miből mit szeretnél csinálni.
    Most én is úgy értem, mint verax, és így a több munkaviszonnyal rendelkezőknek hosszabb sora lesz, mint a többieknek?
    Biztos megvan az okod arra, hogy így szeretnéd látni… De a nézésen kívül sok dolgot nem lehet majd vele csinálni.
    És akkor a kezdő és végdátumok is kellenek minden munkaviszonyhoz gondolom

    Szóval tegyél fel egy rövid mintát. Legyen néhány olyan, akinek csak egy sora van, és néhány egyéb, 2, 3, 4 soros.
    Majd az eredmény, ami legyen belőle.

    Imre

    #7828

    Tlevente
    Felhasználó

    sziasztok

    probálom újra csatolni és nagyon köszönöm előre is

    Üdv:
    Levente

    #7829

    Tlevente
    Felhasználó

    most

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #7831

    Tlevente
    Felhasználó

    igazábol azért kell mert ez egy navbol lehívott lista, melléteszem a bérprogrm listát hogy ki dolgozzott ténylegesen és tudom ellenőrizni hogy biztosan be lett e mindenki jelentve
    Ha nincsenek egy sorban akkor nehéz összeképletezni a két táblát 🙂

    #7834

    horvimi
    Adminisztrátor

    És valóban ezt akarod, elképesztő!
    Kérdezném, hogy valóban szeretnéd-e újra az adóazonosítót, és nevet? Bár a viselt név megváltozhat.

    Lenne egy ötletem.
    Tanár lévén az edukatív, rávezető segítségnek vagyok a híve.
    Amit én csinálnék:
    – Az első tábla elejére tennék egy új oszlopot, ami személyenként elölről kezdve beszámozza az előfordulásokat.
    Tehát az azonos adószámúak sorszámozódnak 1-x-ig.
    Ez egy speciális DARABTELI (COUNTIF) képlet. A tetejétől az aktuális sorig számolja meg, hogy az aktuális sorban lévő hányszor fordul elő.
    Sok sor esetén lassú lehet, de 4000 sor szerintem nem gond.
    A te esetedben az első lapon beszúrsz egy új A oszlopot, adsz neki egy sorszám nevet, majd az A2-be ez a képlet: =DARABTELI($B$2:B2;B2), majd lemásolni az aljáig
    Rendezni is lehet ezután az első oszlop szerint, így látszik, hogy a számozás azonos adószámokra mindih 1-től kezdődik, és folytonos
    – Ezután jön még egy oszlop, ami összefűzi az adószámot és ezt a sorszámot, a sorrend mindegy. A kettő közé lehet tenni elválasztó jelet, de nem szükséges. Pl. alávonást.
    – Ezután a végére egymás után másolsz annyi fejlécet, amennyi max előfordulás van -1. Így előkészíted a következő előfordulások oszlopait. kapsz blokkokat
    – Az első üres blokkban FKERES (VLOKUP)-al keresed A adószám és a kettes szám összefűzését a $B:$I oszlopokban, és visszakéred a megfelelő oszlopból az adatot. ha nem találja, akkor legyen üres (HAHIBA)

    – A második üres blokkban ugyanez a hármas számmal
    – stb…
    – Végül az első oszlopban szűrés az 1-esekre és a kapott eredményt értékkent kimásolni valahová.

    Próbálkozz, szólj, ha megakadtál

    Imre

    • A hozzászólás módosításra került: 2 hónapja, 3 hete telt el- horvimi.
    #7836

    horvimi
    Adminisztrátor

    Végigcsináltam, szerintem jó…:-)

    #7838

    verax
    Felhasználó

    Sziasztok!

    Általában azért lassanként kiszokott derülni, hogy tulajdonképpen mi is a vágyott cél.
    Megint az látható, hogy Levente nem a végcélt fogalmazta meg, hanem egy gyakorlatilag felesleges kört fut.
    Két eltérő szerkezetű, de azonos adatcsoportokat tartalmazó listát kell összehasonlítani.
    Kérdés:
    A fenti melléklet melyik forrás szerkezetét mutatja?
    Milyen szerkezetű a másik?
    Gondolom a saját bérszámfejtő program exportját tekintjük bázisnak, ez alapján vizsgáljuk, hogy a NAV nyilvántartásban is szerepelnek-e az egyes adatsorok. Ugye?

    üdv
    verax

    #7846

    Tlevente
    Felhasználó

    Sziasztok

    Igen jogos alapvetően a bérpogram listáját szeretném ellenőrizni, viszont elég összetett a probléma megpróbálom értelmesen leírni de mág ez is nagy segítség nagoyn köszönöm!! 🙂

    #7847

    Tlevente
    Felhasználó

    Szóval a probléma alapvetően a NAV nem túl felhasználóbarát rendszere
    Egyedül azt tudom lehívni hogy kikre történt JELENTÉS két adott időpont között. Ez a jelentés lehet BEJELENTÉS (U) HELYESBÍTÉS(H) TÖRLÉS(T) VÁLTOZÁS (V) (utóbbi szerencsére lehet valami adatváltozás kapcsán történő jelentés illetve kilépést is így jelölik)
    Minden egyes “aktus” esetén egy új sor keletkezik.
    Azaz ha valaki belép akkor lesz egy U-s sora
    Ha mégse lép be akkor egy T-s sora
    Ha mégis belép mert meggondolja magát akkor még egy U-s sora
    Ha Helyesbítem akkor egy H-s sora
    Ha bármi változás van pl munkakör, vagy igazolatna miatt szünetel akkor 5-10-20 V-s sora
    Majd ha kilép akkor egy V-s sora

    Szerencsére a NAV úgy oldotta meg hogy maximum évenként lehet lehívni a listát, és ahogyírtam aktív jogviszonyosokat nem lehet külön lehívni csak JELENÉTÉS re lehet lehívni 2 időpont között így ha azt szeretném lellenőrizni hogy mindenki be van e jelentve és van friss dolgozóm meg 10 éve itt dolgozó akkor 10 évre le kell hívjam a listákat.

    Szóval ha ezzel megvagyunk akkor a legtöbb emberemnek jó sok sora lesz
    Én pedig most csak 2 dolgot szeretnék leellenőrizni

    Aki a bérprogramba bekerült azaz bért kapott (bérprogramból havi listát hívok le ami tartalmazza az adott havi be és kilépőket) biztosan be lett e jelentve, illetve ki lett e jelentve mivel havonta ellenőrzüöm így az adott havi új belépőkhöz kilpőkhöz nézném a Nav listát. Fkeressel tök jól kiadja de csak az első értéket , nekem megy mindegyik kellene egysorba és akkor abból már akár “kézzel” végig tudok futni rajta.

    Illetve egy külön táblában szeretném ellenőrizni hogy az aktív állomány biztosan be van e jelentve

    Tudom a bérprogramot kell lecserélni azon keresztül be és kijelenteni és akkor nincs probléma 🙂

    Azért csatolok egy táblát hogy látható legyen a problem 🙂

    A bal oldalon az összes ember akire 2012 és 2016 között bármilyen jelentés ment
    A jobb oldalon egy lista azokról hogy kik votak állományban 2016 év elején.

    Azt szeretném leellenőrizni hogy a jobb oldali táblában lévők mind be lettek e jelentve az adott jogviszonyra helyes dátummal illetve aki kilépett az ki is lett e jelentve és jó e a dátum 🙂

    Ha mmegnézitek az I171 cellában lévő emberemhez aki 2015 okt 27 től 2016.01.21 ig volt állományban , a nav (baloldali listában) az A 6512-6516 sorok tartoznak , ezekből kellene kinyerni hozzá a releváns adatot (a szünetelés most nem releváns) 🙂

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
11 bejegyzés megtekintése - 1-11 / 11

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.