Kezdőlap › Fórumok › Excel programozás › Több táblázat összemásolása › Hozzászólás: Több táblázat összemásolása
Szia!
Ha az egymás mellé másolt adatok, és a végén a képletek is kellenek, akkor ezt makróval lehet megcsinálni. Feltéve, hogy mindig ugyanott vannak a forrástáblák, vagy könnyen megtalálhatók.
Ha csak az eredmény kell, ami tartalmazzon az azonos pozícióban lévő cellák összegét, akkor egyszerű adatösszesítésről (konszolidáció) van szó, amihez az Excelnek van beépített eszköze.
Kipróbáltam az általad küldött mintán, teljesen rendben van. (Adatok lap -> Összesítés parancs)
Azt írja, hogy minden forrásnak és az eredménynek is külön munkalapon kel lennie, de ez nem igaz.
Kb itt a munkamenet:
1. A forrás táblákat tartalmazó lapon kijelölsz egy cellát, ahová az összesített adatokat szeretnéd majd tenni (bal felső sarok lesz itt)
2. Adatok->Összesítés (Egy párbeszéd jön)
3. A tetején megadod, hogy melyik függvénnyel
4. A Hivatkozásnál pedig kijelölsz egy forrást úgy, hogy a fejléc nincs benne (mert az változik), majd megnyomod a Hozzáadás gombot
5. Az előbbit megismétled annyiszor, ahány forrásod van
6. Végül megadod, h a feliratokat vegye a bal oszlopból (ezek mindenhol ugyanazok)
7. Ennyi
Az eredmények értékként kerülnek a helyükre, de lehet csatolást kérni, így ha a források változnának, az eredmény automatikusan jön.
Ez változó számú forrásnál nem annyira életszerű.
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 8 years, 1 month telt el-horvimi.