Kezdőlap › Fórumok › Excel témák › Raktározási adattáblázat segítség › Hozzászólás: Raktározási adattáblázat segítség
Sziasztok,
Bocsánat, hogy ilyen későn reagálok, nem jelzett a gmail, hogy új emailem érkezett csak most láttam meg. Köszönöm szépen hogy mind a ketten ennyit foglalkoztatott a problémámmal, a fájlokat lementettem viszont lenne velük egy olyan problémám, hogy nekem nem működnek.
Imre, a te exceled esetében látom hogy a „Gyümölcs” menüpont az első munkalapon legördülő lista lenne de nem hozz le választási lehetőségek, az érvényesítésben megnéztem hogy mire hivatkozna és ezt látom „=_xlfn.ANCHORARRAY(params!$A$1)” a params fülön az A1-es cella ami „Alma”-t mutat annak a képlete „{=_xlfn._xlws.SORT(_xlfn.UNIQUE(raktar[Gyümölcs]))}”
A második munkalap hasonló, látom, hogy táblázatnak van kezelve de se az „eladott gyümölcs” rész se a gyümölcs adagszám mint legördülő lista nem hozz le egyéb opciókat.
Verax, a te fájlodnál viszont abszolút semmit nem látok nekem olyan mintha csak sima beírt adatok lennének, teszem hozzá makrohoz nagyon nem értek lehet csak nem tudom hogyan kellene használni.
Egyéb megjegyzésem pedig az, hogy lehet a hibát az okozza, hogy jelenleg itthonról nézem meg itt 2016-os excelem van, holnap munkahelyi gépen megnézem Office 365-el.
Amit sikerült össze hoznom hátha annyira nem veszés, már maga az egész excel kész van, és holnap nézzük át a főnökkel hátha kikell egészíteni.
1. Munkalap:
Egy hatalmas táblázat a raktározott mintákkal balról jobbra haladva a menüpontok.
I. Sorszám
II. Szüretelés időpontja (kézzel beírjuk a dátumot)
III. Beérkezés ideje (úgyszint kézzel beírjuk hogy mikor érkezett be hozzánk)
IV. Gyümölcs helye (Legördülő listaként oldottam meg 5-6 tag van benne egy külön munkalapról kéri be az adatokat ahol egy táblázatott csináltam hogy külön tudjam bővíteni és ezt a munkalapot elrejtettem rajtam kívül nem is fog tudni róla senki)
V. Gyümölcs típusa (pl hogy pép, egész gyümölcs stb. )
VI. Gyümölcs fajtája (a valódi cucc esetében fontos, ez is legördülő lista itt olyanra gondoljatok hogy „Magvas gyümölcsök”, Trópusi gyümölcsök”, le is csökkenti a következő opciót, plusz ez a menüpont olyan, hogy megkaptuk a gyümölcsöt, tudjuk hogy trópusi kiválasztjuk és kevesebb opcióból keressük ki a pontos nevet.)
VII. Gyümölcs maga (itt választjuk ki hogy alma körte stb, ez már egy többszörösen legördülő lista ami a VI. pontra hivatkozva változik, mivel baromi sok opciónk van [aktuálisan 116 és bővül], ezzel csökkenteni is tudtam hogy ne 116 opcióból keljen kiválasztani., az adatokat úgyszint egy elrejtett külön lapról hívja be ahol táblázatba van rendezve.)
VIII. Adagszám (kézzel írjuk be)
IX. ki kérte be (többen is rendelhetünk csak a vissza következőhetőség kedvéért)
X. Adott e már ki feladatott miatta (ez azért kell hogy tudjuk, hogy csak úgy belett kérve, vagy van is konkrét feladat rá, legördülő lista Igen/Nem/Már készül opciókkal)
XI. Feladat azonosító száma (egyedi azonosító a feladatnak, hogy később visszakereshető legyen)
XII. bekért mennyiség (beirjuk mennyi jött be mérlegelés után)
XIII. Bent lévő mennyiség (ez a eladott gyümölcsök és adagszám egyezés alapján, SZUMHA függvénnyel kivonja ha adtunk el (2. munkalap mindjárt írom)
XIV. Lejárt? (3 opció van Igen/Nem/Kiselejtezett, II. részben a leszüretélés idejét figyeli a MOST() függvénnyel és ha a gyümölcs idősebb mint X nap jelez pirossal hogy igen lejárt.) (erre a pontra azért van szükség, hogy mondjuk havonta megnézzük mi járt le és a bekérő személyt megkérdezzük kell e még neki)(Ez az egész, 1 sima Ha és 2 db HA – ÉS kapcsolatú függvény egybeágyazásával lett meg, a XIV. cellára pedig kritériumhoz kötött szerkesztést raktam úgy váltogatja a színt)
XV. Ki lett selejtezve? (sima igen,nem legördülő lista, ha az igent választjuk ki akkor a XIV. pontban lévő lejárt rész kiszürkül és a „kiselejtezett” feliratt látható, ha a nem-en van akkor pedig a piros Igen vagy a Zöld nem az idejétől függően.
2. Munkalap
I. Sorszám (nincs köze az elsőben lévő sorszámmal, ez csak hogy milyen sorba adogattuk el)
II. Gyümölcs típusa (ugyanaz mint az 1. táblázatba ugyanonnan is kéri le az adatokat.
III. Eladott gyümölcs (ugyanaz mint a gyümölcs maga az 1.-ben és ugyanonnan kéri le az adatokat, és az I. pont alapján változik mint az 1.-es munkalapon).
IV. adagszám ( na ebben az esetben ez már legördülő lista ami a III. alapján kéri le az adatokat, ismételten elrejtett munkalapról, oda manuálisan kell beírni az értékeket, és itt kezdődik a probléma, hogy ez mind egymásba épülő legördülő listaként működjön 116. táblázatott kellet csináljak, akik használni fogják ezt a két táblázatott azoknak már nem vészes a háttér adatokat nem is fogják látni.) (Lényeg a lényeg, 1. munkalapra beírjuk az adagszámot, utána én manuálisan beviszem azt az adagszámot a rejtett munkalapra, mert ha van bent mondjuk 70 eltérő adagszámú gyümölcs, amiből 4 alma van akkor csak aközül a 4 alma adagszáma közül keljen kiválasztani azt amelyikből el is adtunk. Ha selejtezünk akkor már nem kéne mutatni, de ez meg csak úgy lehet ha kiveszem manuálisan, vagy ez az érték elérhetetlenné tétel opció de erre nem jöttem rá hogyan is működik)
V. Eladott mennyiség (beírjuk mennyit adtunk el és az 1. munkalapon kivonja ezt)
VI. ki vette ki (legördülő lista ugyanaz mint a ki kérte be)
VII. Mi miatt vette ki (nem lényeg, kezeljétek úgy mintha nem csak eladás miatt lehetne pl „Eladta, Pépet készített stb)
VIII. mikor vette ki (beirjuk a dátumot)
Az 1. és a 2. munkalap összes adatsorára szűrűt tettem, így tudunk szűrni alap alapján hónapokra lebontva hogy mikor jött be szóval vissza kereshetünk, hogy mondjuk 2023. augusztusába mik jöttek be, kereshetünk a típus alapján, a bekérő személy alapján, az alapján hogy lejárt e vagy sem stb stb stb.)
Illetve az összes háttértári adat ABC sorba lettek rendezve ezzel segítve a keresgélést.
Összességében így tudtam összehozni, ahhoz, hogy ezzel a módszerrel működjön 116 gyümölcshöz 116 táblázat és 15-20 egyéb táblázat kellet.
Ha esetleg ez alapján lenne ötletetek azt szívesen váron és holnap megnézem amit küldtetek office 365-ben.
Üdvözlettel,
Gergő