Telefonszámunk: 1-472-0679

[Resolved] kimutatás probléma

Kezdőlap Fórumok Excel témák [Resolved] kimutatás probléma

Topic Resolution: Resolved
9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #8847
    laci.h
    Felhasználó

    sziasztok
    elakadtam egy táblázattal és a segítségeteket kérem.
    a mellékletben a lényegi adatok vannak és ebből kellene egy kimutatást készítenem az alábbiak szerint úgy, hogy könnyen és egyszerűen reprodukálható legyen a napi adatok frissítésével. office 365 alatt fut. ha valakinek van valami ötlete, írja meg. előre is köszönöm
    Az A oszlop cellái egyedi azonosítók (rendszám) amihez több B oszlopban szereplő tétel (cikkszám) és G oszlopban szereplő rögzítési dátum is kapcsolódhat
    a B oszlopban lévő cikkszámokhoz több, A oszlopban szereplő rendszámok tartozhatnak
    a C oszlop minden esetben az adott sorhoz tartozó rendszámhoz és cikkszámhoz igényelt cikkszám mennyisége
    a D oszlop minden esetbe a B oszlopban szereplő tétel aktuális raktárkészlete.
    az E oszlop a program ( amiből az adatok vannak) által generált “backorder lista” és ez okozza a legnagyobb gondot mert ez itt minden esetben nulla. a program nem tudja külön kezelni a rendeléseket és ha egy adott cikkszámnak (B oszlop) a raktárkészlete (D oszlop) 1 de van hozzá 3 különálló rendszám 1-1 mennyiséggel (A+C oszlop) akkor mindenhol nullát jelenít meg és nem hiányt. másképpen a D oszlop mindig állandó de a C oszlop nem mégis mindig ugyanazt az D oszlop állandót rendeli a C oszlop adataihoz
    az F oszlopban az adott cikkszám utolsó beérkezési/bevételezési dátumát mutatja
    a G oszlop az A+B+C oszlopok rögzítésének a dátumát.

    a cél az lenne, hogy az A oszlopban szereplő rendszámokhoz egyértelműen és időrendben hozzá tudjam rendelni a B oszlop adatait és valamilyen formában elkülöníthető legyen a ténylegesen megérkezett és a program által megérkezettnek vélt B oszlopban szereplő cikkszám

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8849
    horvimi
    Adminisztrátor

    Szia!

    Az elejét értem, a végét nem. De azt szerintem csak te érted. 🙂

    Először is azt jelezném, hogy a tábla, amit küldtél, tartalmaz egy olyan redundanciát, amit nem szabadna neki:
    Ha összefűzöm az első két oszlopot egy új oszlopba, akor abban már nem szabadna ismétlődésnek lennie, de van.
    Ezek a sorok teljesen megegyeznek minden oszlopban. Véleményem szerint ez hiba.

    kulcs
    ------------------
    RRH231-JDE392170
    RRH231-JDE392170
    RRM514-T4N98120
    RRM514-T4N98120

    Na de nézzük a feladatot.
    Ha jól értem, akkor egy cikkszám minden előfordulásához ugyanaz a raktári készlet tartozik, mert ugye a cikkszám is egy egyedi azonosító. Ez eddig rendben van.
    Értelmezésem szerint az egyik probléma az lenne, hogy ha ugyanarra a cikkszámra több igény is érkezik és ezek összeg nagyobb, mint a cikkszámhoz tartozó raktárkészlet, akkor hiány keletkezik.
    Ez a probléma úgy mutatható ki, hogy cikkszámonként összegezni kell az igény mennyiségeket és össze kell hasonlítani a cikkszámokhoz tartozó raktárkészlet átlagával. Ha egy cikkszám pl. 5-ször fordul elő, akkor a raktárkészelet érték mindenhol mondjuk 15 lesz, ennek átlaga is 15.
    A két érték egy PIVOT táblával megcsinálható, de a kettő különbsége már a PIVOT-on kívüli számítással oldható meg, vagy Power Pivot mértékkel, de ezt hagyjuk.

    Ha a raktárkészlet és az igények különbségét soronként akarod látni, akkor soronként SZUMHA-ÁTLAGHA képlet kell egy új oszlopba.

    Az utolsó bekezdés, ami a “A cél az lenne…”, számomra nem értelmezhető.

    Imre

    #8851
    laci.h
    Felhasználó

    hello
    amit az elején hibának véltél az nem hiba, előfordulhat és elő is fordul pl utánrendelésnél. egy másik listával ütköztetve hozzávezettem az egyedi rendelésazonosítókat (ezt megtehettem volna hamarabb is, tudom), ezek a “P” oszlopban szerepelnek. arra gondoltam, hogy ide kellene betenni valamit ami ez alapján is sorba rendezi és akkor már egyértelmű lenne a beérkezési sorrend
    mellékeltem egy új táblázatot ahol eljutottam valameddig de szerintem nem ez lesz a jó irány.
    a “foglalások mutatása” lapon van minden adat. ami nem publikus azokat kitöröltem de azok igazából teljesen lényegtelenek ebben az esetben
    az “X,Y” lap csak egy segéd volt de benne hagytam. (tudom, lehet máshogy is de nekem ez volt a gyorsabb)
    a “Munka 3” lapon már tudok csinálni egy olyan pivot táblát ami majdnem jó de mégsem és itt akadok el. sejtem én is, hogy itt nem a pivot lesz a megoldás de így tudom a legjobban megmutatni hova szeretnék eljutni
    tehát a szűrő “0” és nekem csak azok a sorok kellenek amiknél csak a “megérkezett” oszlop tartalmaz adatokat. ezt így meg is kapom de a fő lapon megjelöltem két sort pirossal ami már egy olyan helyzet amit így nem tudok kezelni. Tudom, hogy az az általam beírt képletek nem fogják kiadni azt a mit szeretnék csak nem tudom, hogyan érhetem el a jó végeredményt

    végeredménynek egy olyan listát szeretnék, ahol ha az össz rendelt mennyiség nagyobb mint a raktárkészlet akkor a rendelésszámok szerint rendezze sorba és az alapján lehessen eldönteni, hogy megérkezett vagy backorder

    nem tudom mennyire érthető ez így 🙂

    és köszönöm a hozzászólásod, adtál vel ötletet, megnézem mire jutok

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8853
    horvimi
    Adminisztrátor

    Az a problémám, hogy teljesen bele vagy csavarodva a saját gondolatmenetedbe, és így külsősként én továbbra sem értem, hogy mit szeretnél. Megjelent most ‘0’ szűrő, egy ‘Rendszám’ és egy ‘Megrendelésszám’ oszlop, egy státusz oszlop, és végeredményként mást fogalmaztál meg elsőre és másodikra.

    Ilyenkor én azt szoktam javasolni, hogy ha különben létezik valamilyen manuális munkafolyamat, amit csinálni szoktál, azt írd le lépésenként.

    Gondolok valamit, megpróbálom megfogalmazni az újabb forrástábla oszlopai alapján.
    1. A cikkszámokhoz tartoznak aktuális raktárkészletek. Ha egy cikkszám ismétlődik (másik Rendszám), akkor ahhoz ugyanaz a raktárkészlet tartozik.
    2. A cikkszámokhoz tartoznak rendelt mennyiségek. Egy cikket más Rendszámon többször is rendelhetnek.
    3. Van egy Státusz oszlop, ami ‘Megérkezett’ vagy ‘Backorder’
    Innentől már fikció
    4. Egy új oszlopba soronként SZUMHA függvénnyel kiszámolod az aktuális cikkszámhoz tartozó össz megrendelés darabszámát
    5. Még egy új oszlopba kiszámolod a raktárkészlet és az előbb kiszámolt össz megrendelés különbségét.
    Az azonos cikkszámokhoz ugyanaz az azonos különbség lesz. Ha ez negatív, akkor ugye gond lehet, mert akkor többet
    rendeltek, mint amennyi van.
    6. Rászűrsz azokra a sorokra, ahol az előző negatív
    7. A kapott rekordokat kimásolod egy új lapra
    8. A nem szükséges oszlopokat akár lehetne törölni (opcionális)
    9. Rendezed elsődlegesen cikkszám, másodlagosan Rendszám szerint. Így az azonos cikkszámokhoz mondjuk növekvő sorban ott lesznek a rendszámok is
    Innentől már csak tapogatódzok
    10. Lehetne szűrni ‘BackOrder’-re? meg nullákra a ‘Hiányzó’ oszlopban?

    Szóval valami ilyesmi manuális folyamatleírásra gondoltam.
    A fentieket meg lehet csinálni Office365 függvényekkel is (FILTER, SORT,…), csak előbb érteni kellene a folyamatot

    Imre

    #8861
    laci.h
    Felhasználó

    ok, megpróbálom 🙂 csináltam egy teljesen új munkafüzetet, a követhetőség kedvéért minden lépést megpróbálok egy külön lapon megcsinálni
    tehát az 1. lapon vannak az alap adatok amikből ki kell indulni. a rendszám (A) oszlop helyettesíthető a bekerült megrendelésszám (P) oszloppal ami egy sorszám. egy rendszámhoz tartozhat több sorszám de egy sorszámhoz NEM tartozhat több rendszám. tehát van egy olyan karaktersorozat amit sorba lehet rendezni és én ebben látom a kulcsot mert a rendszám bármi lehet, nem lehet sorba rendezni de nekem a végén szükségem lesz majd a rendszám adatra is

    az eredeti táblázatot meghagyom az 1. lapon ahhoz nem nyúlok

    a 2. lapon hozzáadok két oszlopot. az egyik a megrendelésszám oszlop másolata az első karakter nélkül, ez lesz a megrendelésszám2 és a sorszám oszlop. itt a megrendelésszám2 alapján kap sorszámot

    a második lépés a 3. lapon van. nekem csak azok az adatok kellenek ahol minden egyes rendszámhoz tartozó cikkszám hiányzó oszlopában lévő értéke 0.
    ezt úgy értem el, hogy egy kimutatásban a rendszám a sor, a hiányzó az oszlop és a megrendelésszám az érték.
    ezután az érték oszlopokat szummáztam a kimutatás melleti oszlopba. ami 0 értéket kapott, arra lesz szükségem első körben, a többi olyan aminek van olyan rendelése aminek van még hátralékos tétele legalább 1.

    a 4. lapon a táblázathoz hozzávezetem a 3. lapon kapott szumma eredményeket a rendszámokhoz (A oszlop) és az így kapott táblázat értékeit átmásolom a 5. lapra

    így a 5. lapon már egyértelműen ki tudom szűri azokat a rendszámokat amiknek minden cikkszáma megérkezett, ha több rendelésszáma van akkor is. (szűrő ez alapján beállítva)

    a 6. lapra tettem ennek a szűrésnek az értékeit és ebből csináltam egy kimutatást a 7. lapon, hogy megkapjam a cikkekhez tartozó össz rendelt mennyiséget. ezt utána visszavezettem az 6. lap utolsó (X) oszlopába

    a 8. lapra másoltam a 6. lapot és a 8. lap Y oszlopába egy képlettel kiválogattam azokat a tételeket amik biztosan problémások, ezek a „backorder” jelölésűek. ezek azok a tételek ahol a raktári mennyiség biztosan kisebb mint a rendelt cikkek összessége

    és itt jön az amit nem tudok megoldani, a problémás sorokat áttettem a 9. lapra.
    előszőr dátum szerint akartam sorba rakni de az nem ad pontos eredményt, maradhat benne hiba ha a dátum érték azonos
    ezért került bele a táblázatba a megrendelésszám oszlop mert ez itt egy növekvő sorszám.
    azt szeretném elérni, hogy ebben a 9. lapon lévő listában az azonos CIKKSZÁMÚ tételek valamilyen formában jelölve vagy szűrve legyenek úgy, hogy a MEGRENDELÉSSZÁM sorszáma legyen a prioritás.
    amelyik kisebb az az első és így növekszik

    na itt állt meg a tudományom

    most a 9- lapra beírtam kézzel, hogy mit is szeretnék de nem tudom ezt, hogy tudnám képlettel megoldani

    és ezen a lapon a táblázat alatt csináltam egy fiktív táblázatot is (zöld) egy előfordulható de jelen táblázatban nem szereplő esetről. itt az lenne a lényeg, hogy a több rendelés is kiszolgálható az adott cikkből akkor ezt is lehessen szűrni

    #8862
    laci.h
    Felhasználó

    és a fájl 🙂

    • A hozzászólás módosításra került: 4 months telt el-laci.h.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #8866
    horvimi
    Adminisztrátor

    Le tudtam követni amit csinálsz. Jó bonyolult, ennél jóval egyszerűbben is meg lehet csinálni a 8-as munkalapig.
    Teszek egy utolsó kísérletet:
    1. Az eredeti tábla végére egy új oszlop, ahol rendszámonként (soronként) megnézed, hogy hány nullától eltérő érték van a “Hiányzó” oszlopban.

    =DARABHATÖBB([Rendszám];[@Rendszám];[Hiányzó];"<>0")

    Ez az 5. lapig megoldja a folyamatot az eredeti táblában. Ez után rászűrhetsz a nullákra és másolhatod tovább egy új munkalapra ha akarod, mert szerintem ez a lépés akár az utolsó is lehet, így képezve a végeredményt.

    2. A kimásolt tábla végére jöhet az a képlet, ami cikkszámonként megadja az össz rendelt mennyiséget

    =SZUMHA([Cikkszám];[@Cikkszám];[Mennyiség])

    3. A végére jöhet a “Státusz” oszlop képlete, ahogy csináltad, hogy megállapítsd, hol van BACKORDER

    4. Végül a huszárvágás, amit nem sikerült megoldanod:
    Egy újabb oszlopba fűzd össze a cikkszámot a megrendelésszám2-vel, és ez alapján rendezd a táblát.

    =[@Cikkszám]&"-"&[@Megrendelésszám2]

    Az azonos cikkszámok így a kötőjel mögött lévő sorszám szerint lesznek sorbarakva.

    A zöld táblával nem foglalkoztam.

    Imre

    #8869
    laci.h
    Felhasználó

    Imre, köszönöm szépen a segítséged, ez az egyszerűsítés mindenképpen közelebb vitt a végleges megoldáshoz. még egy kicsit bele kell piszkálnom a végén kézzel de az már nem sok aztán egyszer hátha rájövök a megoldásra.

    Laci

    #8870
    horvimi
    Adminisztrátor

    Rendben, Hajrá!

9 bejegyzés megtekintése - 1-9 / 9
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.