Kezdőlap › Fórumok › Excel témák › Munkaidő táblázat
- This topic has 10 hozzászólás, 3 résztvevő, and was last updated 6 years, 3 months telt el by irbisz.
-
SzerzőBejegyzés
-
2018-06-19-19:24 #4902
Sziasztok!
Projektekhez kötött munkaidő táblázatot szeretnék létrehozni.
Kisebb probléma, hogy az 1.sorban a hónapok nevét ha átállítom szöveges megjelenítésre, nem írja ki a szöveget a cellából, hiába kapcsolom ki a sortörést.
Amit mindenképp meg szeretnék oldani a túlórák számítása. Egyrészt a hétvégi munkavégzés teljes egészében annak számít,
másrészt azt kellene megvizsgálni, hogy egy nap alatt egy ember ledolgozott összóraszáma mennyivel lépi túl a 8 órát
(pl: ha különböző munkarészeken 5 és 6 órát dolgozik az 3 óra túlórának számít).
Meg lehet ezt oldani egy képlettel?Köszönettel, Vince!
Attachments:
You must be logged in to view attached files.2018-06-19-22:47 #4904Szia!
1. Egy cella tartalma csak akkor lóg át a mellette lévő cellába, ha az üres, de neked egymás mellett képletek vannak a cellákban.
2. Én nem látom, hogy hová szeretnéd kapni a túlórák számát. Gondolom naponta akarod számolni. Ez megoldható lenne úgy, hogy minden emberhez még tartozna két sor: Normál órák és túlórák. A Normál órák a felette lévő tevékenységek óráinak 8-ig eső része, a túlóra pedig a nyolc feletti.
Ha ehhez hozzáadjuk, hogy a nap hétvégére esett-e, akkor egy HA függvénnyel megcsinálható.
Tehát ha hétvége, akkor a tevékenységekre fordított teljes óraszám, azaz a három szummája túlóra lesz, különben pedig csak a nyolc feletti rész.Visszatöltöttem egy megoldást.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.2018-06-20-09:53 #4908Szia Imre!
1. Igen, pont ez a problémám, hogy a képlet miatt nem lóg át, de ha jól értem ez akkor nem orvosolható.
2. Köszönöm a megoldást, de azt szerettem volna elkerülni, hogy még két sort be kelljen szúrni (valaki biztosan bele ír a cellákba és eltűnik a képlet),
pusztán a jobb oldalt található „Ebből túlóra” cellához kívántam egy képlettel (tömbképlettel) összegyűjteni a túlórákat.Vince
2018-06-20-10:16 #4909Ötlet: És ha duplikáljuk a táblázatot? A második (rejtett) táblázatban feltételvizsgálattal számolná az Excel a túlórákat…
2018-06-20-15:36 #4922Lehet, hogy az lesz a megoldás, bár nem tudom pontosan, hogy gondolod. Az is megoldás lehetne, ha egy sorba tudnám a túlórákat egyesíteni, amit elrakok a felső sorba. A helyzetet nehezíti, hogy a munkarészek és a résztvevők száma is változik projektenként a sablonból meg minden projektvezetőnek létre kell tudni hozni az adott projekthez a táblázatot és a képletek másolása mindig hibaforrás.
2018-06-21-22:33 #4925Mondjuk így? (Nem elegáns a megoldás, de működik.)
Attachments:
You must be logged in to view attached files.2018-06-25-18:10 #4928Végül megoldottam. Elég hosszú és körülményes képlet. Nem tudom, hogy lehetne egyszerűsíteni? Megszámolni a projektben résztvevők számát és ahhoz igazítani, hogy hányszor vegye a képletet csak makróval lehet?
Kicsit átrendeztem a táblázatot
=HA(HÉT.NAPJA(F10;2)>5;SZUM(F11:F23);
HA(SZUM(INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));1);OSZLOP(F10))):INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));2)-1;OSZLOP(F10))))>8;SZUM(INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));1);OSZLOP(F10))):INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));2)-1;OSZLOP(F10))))-8;0)+
HA(SZUM(INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));2);OSZLOP(F10))):INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));3)-1;OSZLOP(F10))))>8;SZUM(INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));2);OSZLOP(F10))):INDIREKT(CÍM(KICSI(SOR($A$11:$A24)+(100*($A$11:$A24=””));3)-1;OSZLOP(F10))))-8;0)+….és így tovább 20 főig vittem le.2018-06-30-23:29 #4945Hát, ez elég durva, de valamit valamiért.
A probléma abban áll, hogy az alap adatokat nem így kellene bevinni, hanem rekordonként.
Amikor valaki dolgozik valamit, az egy sor egy táblában.név, tevékenység, dátum, óraszám.
Ha kétféle dolgot csinált, akkor az két sor ugyazazzal a dátummal. ha háromfélét, akkor …
Ezt a táblát kellene töltögetni.És számított oszloppal betenném a végére, hogy az adott nap hétköznap vagy hétvége. Ez magától számolódna.
Ebből csinálnék egy PIVOT táblát, ahol személyenként, hétvégére és hétköznapra kiszámolnám az össz ledolgozott órát (ha jól emlékszem a túlórák számát nem akartad tevékenységenként lebontani),és az össz napok számát, amikor dolgozott bármit.
A hétvégék ugye kapásból túlóráknak számítanak, tehát sz összes hétvégi óra túlóra, a hétköznapokon pedig annyi a túlóra, amennyivel az össz óraszám nagyobb a (napok száma*8) értéknél
Ezek számított PIVOT mezővel megcsinálhatók szerintem.Ha érdekel, akkor csinálhatnánk egy próbát, hogy egy bizonyos adatszettel neked mi jött ki azzal a rettenetes képlettel, és mi jön ki ezzel a módszerrel.
Ha pedig ragaszkodni kell az eredeti formátumhoz, akkor jobb híján maradni kell a Te megoldásodnál.
Imre
2018-07-02-15:00 #4950Szia Imre!
Köszönöm a választ. Természetesen érdekel, a formátumhoz nem kell ragaszkodni.
Vince
2018-07-02-20:02 #4953Hát akkor küldjed, hogy mire jutottál.
2018-07-30-18:00 #5006Szia Imre!
Elnézést, hogy kissé megkésve, de a munkák meg a nyaralás elvette az időmet és csak most jutottam oda, hogy elővegyem.
Ez a PowerPivot valóban jó megoldás lehet, más kérdés, hogy adatbázist kell tölteni és elvész a vizualitás.
Amit viszont nem sikerült megoldanom, hogy a túlóra számított oszlopában összefüggjenek azok a sorok, ahol egy ember egy nap több projekten vagy azon belül több tevékenységen dolgozik, hiszen a túlóra oszlop csak a hétvégét és a 8 órát meghaladó tevékenységet veszi figyelembe, ha valaki egy nap több mindent csinált, ami ugye több sor, azt nem.Vince
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.