Szia!
Az első feladat félig meddig megoldható makró nélkül, de csak egyszer fog működni minden cégnél.
Ergo ezt is inkább makróval kellene megoldani.
A második probléma viszont csak eseménykezelős makróval oldható meg.
Bővebben az első feladat
1. kell egy segédtábla, hogy mely cégnek mi az alapértelmezett fizetési módja.
2. A második legördülő menüben adatforrás az összes lehetséges fizetési mód.
3. Miután az első legördülővel választottál egy céget, ott lesz egy Worksheet_Change esemény, aminek a kezelőjét kell megírni, hogy a (gondolom) mellette lévő cellát töltse ki a segédtábla alapján a céghez rendelt fizetési móddal.
Bővebben a második feladat
A második feladat kicsit bonyolultabb. Ugyanis ha törléskor vissza akarod állítani az eredeti képletet, akkor figyelni kell, hogy az új érték üres lett-e, és visszaírni a képletet.
Ha pedig egy egyéb érték, akkor azt benne hagyni.
És persze kiindulásként az eredeti képletnek kell a cellában lennie.
Excel VBA eseménykezelésről alapszinten itt olvashatsz
http://www.excel-spreadsheet.com/vba/eventhandling.htm
Természetesen ezen kívül számtalan egyéb forrás található.
Imre