Kezdőlap › Fórumok › Excel témák › Új munkalap automatikus megnyitása
- This topic has 6 hozzászólás, 3 résztvevő, and was last updated 3 years telt el by sheeva.
-
SzerzőBejegyzés
-
2021-10-19-16:23 #8762
Kedves Excel szakértők!
Van egy táblázatom, amit a cégcsoportunk használ a havi záráskor. Én készítettem, egyszer vagy kétszer itt is tettem fel kérdést ezzel kapcsolatban. Úgy alakult, hogy tovább kell fejlesztenem, de eddig nem tudtam kitalálni a megoldást.
A táblában készítettem egy cégadatok lapot, ahol az összes cég könyveléshez szükséges adatai szerepelnek. Legördülő menüből kiválasztja a kollega a céget és az excel az adott céghez tartozó számokkal feltölti. Utána a kolléga a számlázó programból beilleszti az adatokat a megfelelő munkafüzet lapra és az excel minden fontos adatot összesít. Ez remekül működik, ha egy cég földrajzilag 1 területen szolgáltat. De van 1 kakukktojás. 1 cég 2 földrajzi területen, viszont a számlázó programból kinyert adatok 1 excelben vannak. Ezeket szét kell választani. Ezt megtettem egy másik ugyanilyen excelben. (Tehát ez a cég jelenleg nem tudja használni a közös táblát, csak egy ugyanolyat ami adott cégre van szabva). A táblában van 1 árbevétel fül abból kellene 2-t csinálni automatikusan de csak akkor, ha azt a céget választják ki és természetesen a 2 árbevétel fül a 2 területre vonatkozó adatokat jelenítené meg. Tehát van pl Egyszerű Bt. Kiválasztom a menüből, akkor feltölti a cég adatokat egy már kész Árbevétel munkalapra. (Ez működik) amit szeretnék, hogy kiválasztom a “Bonyolult Bt”-t, akkor az excel automatikusan megjelenít 2 árbevételek nevű munkafüzetlapot és az egyikre A, míg a másikra B terület adatait összesíti.
Van ilyenre lehetőség? Szerintem már elég programozós ötlet, programozni pedig nem tudok 🙂
Előre is köszönöm a válaszokat!
Adrienn- A témakör módosításra került: 3 years, 1 month telt el-sheeva.
2021-10-19-17:41 #8764Szia!
Nagyon jól sejted, ez programozós megoldás lesz.
Pláne, ha előfordulhat, hogy a jövőben további ilyen cégek is lesznek.Kb ilyesmi:
Ha megváltozik a cégválasztós cella tartalma, akkor induljon egy makró, ami megnézi egy külön, erre a célra készített táblában, hogy egyszerű vagy bonyolult cégről van-e szó.
Ha egyszerű, akkor mondjuk nem kell csinálni semmit, mert azt már összeraktad.
Ha bonyolult, akkor viszont ezt a szétválasztást kell megcsinálni.De ha egy kicsit tovább gondolom, akkor az a kérdésem, hogy ezidáig hogyan működött.
Ha jól értem, akkor képletekkel.
És a szétválasztást is meg tudtad csinálni képletekkel a másik Excelben.Mi lenne, ha csinálnál egy táblázatot, ahol a cégnevek mellett lenne jelölve, hogy egyszerű vagy bonyolult
egy rejtett vagy nem rejtett cellába egy FKERES-el kikeresnéd, hogy 0 vagy 1.
És a képletekbe beírnál egy IF-et, és ez alapján működne.
A másik földrajzi terület képletei üres eredményt hoznak, ha egyszerű, és kitöltött eredményt, ha bonyolult cég lett kiválasztva.
Tehát benne tartanád az eredeti fájlban ezt a másik lapot is.Csak egy gondolat, hogy ne kelljen makró.
Imre
P.s: Mi van, ha bejön egy harmadik földrajzi terület? Harmadik lap? 🙂
2021-10-19-18:07 #8765Kedves Imre!
Eddig úgy működött, hogy ennek az egy cégnek készítettem egy ugyanolyan táblát, mint a többieknek, csak 2 külön munkafüzetlapra képleteztem be a 2 földrajzi területet. Ezt a céget is szeretném beintegrálni abba a többi cég által hasznàlt táblába, de nem tudom hogyan. Nem szeretnék 2 majdnem azonos nevű munkafüzetlapot, ha ezen az egy cégen kívül másnak nem rakna oda adatot. Ezért gondoltam, hogy kéne lennie valami megoldásnak.
Igen, ha még egy földrajzi terület, akkor +plusz egy munkafüzetlap, de ez azért nem jellemző. Mondjuk ez csak abban az esetben igaz, ha területenként kell nézni az árbevételt. Ha egyben, akkor nincs rá szükség.
Makróval bonyolult megcsinálni?
Köszönöm!
Adrienn2021-10-20-00:08 #8766Az attól függ, hogy most tudsz-e makrózni.
Ha még soha, akkor elég sok mindent kell megtanulni és megérteni ahhoz, hogy meg tudd csinálni.Ráadásul ott van még az a probléma is, hogy ha bonyolult céget kell feldolgozni, és a makró elkészítette a dupla munkalapot és a felképletezést, akkor mi lesz a továbbiakban, amikor ugyanazt a fájlt egy egyszerű cég feldolgozásához használják?
Mert gondolom, hogy a bonyolult cég esetén a két területi munkalap képletei eltérnek az egyszerű cég képleteitől.Emiatt lehet, hogy az lenne a jó, ha az eredeti, egyszerű cégekhez tartozó felképletezett munkalap marad érintetlen, és a szétbontást két új munkalapra kell megcsinálni dinamikusan makróval. Továbbra is kérdés, hogy mi legyen ezzel a két munkalappal, miután a felhasználó megnézte, kimásolta, bármit tett az eredményekkel?
Lehet manuálisan törölni, vagy valami eseményre (pl nyomógomb) makróval törölni. (Mert ugye nem szeretnéd megtartani.)Imre
2021-10-21-07:14 #8767A táblát csak egyszer kell feltölteni hónap első munkanapján adatokkal. Minden záráskor a tök üres táblát töltik a kollégák. Ez egy írásvédett helyen van, hogy véletlenül se módosítsanak benne semmit. Másolatként tudják tölteni a saját gépükön. Az is jó lehet, hogy megcsinálom az új munkafüzetlapot, beképletezem ahogy kell és elrejtem. Ha a legördülő menüből kiválasztja a bonyolult cèget, aktiválódik a makró és felfedi azt a munkalapot. Ha másikat választ, elrejti. Gondolom ez azért nem olyan nehéz… 0 makro tapasztalattal 😁
Adrienn2021-10-21-13:57 #8768Szia!
Nálam az érvényesítés (amiben ki lehet választani az egyes cégeket), a C3 cellában van. Az a lap, amit el kell rejteni, ill. fel kell fedni, RejtettLap névre hallgat.
Ha a listából az Összetett-et választod, a RejtettLap láthatóvá válik, ellenkező esetben rejtett lesz.
A makrót ahhoz a laphoz kell rendelned, amelyiken a választási lehetőség van.Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$C$3" Then If Target = "Összetett" Then Sheets("RejtettLap").Visible = xlSheetVisible Else Sheets("RejtettLap").Visible = xlSheetVeryHidden End If End If End Sub
2021-10-24-17:57 #8773Kedves delila!
Köszönöm! Megpróbálom majd!
Üdvözlettel,
Adrienn -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.