Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
megjavítottam a feltöltést, már működik.
Szóval, mit szeretnél elérni?- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 7 months telt el-horvimi.
Valami miatt nem működik a feltöltés.
Szóval amíg nem tudom megjavítani, addig is írd körbe, hogy mit is szeretnél csinálni?imre
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 7 months telt el-horvimi.
Szia!
Ez operációs rendszer szintű beállítás.
natív VBA megoldás biztosan nincs rá, legalább is szerintem.Ha létezik olyan app, amivel ilyesmit lehet csinálni, és az scriptelhető vagy esetleg indítási paraméterezhető és bat fájlból indítható, stb…
Imre
Szívesen
Az elso keplet a tetején, a második sorban legyen ez:
=FKERES(Q2;Raktár!$N:$S;2;0)
Azza teljes oszlopokat adunk meg keresesi tablanak.
Ezt másold lefelé
A képletben a keresési táblát le kel rögzíteni ($)
Ha az N oszlopban keresel, ea az I oszlopbol akarsz visszakapni adatot, azaz balról, az FKERES nem fog menni.
A te kepleted, amit jónak mondasz, az N oszlopban keres, es az O oszlopbol ad vissza eredményt.
Mivel a megadptt keresési tabla második oszlopa az N utáni, tehát az O oszlop.Ha ezt akartad, akkor ok.
Ha a szemeddel vagy kereséssel megtalálod, de az FKERES nem találja, akkor a két lapon nem teljesen egyforma az adat.
Ha leirnad ide a.kepletet, az segithetne.
Imre
Ezt csinálja az FKERES vagy angolul a VLOOKUP függvény
2019-03-31-17:02 Hozzászólás: [Resolved] megjegyzés beszúrása következő üres sor valamelyik cellájába -vba #5776Keresőfüggvénnyel sehogy
2019-03-30-20:42 Hozzászólás: [Resolved] megjegyzés beszúrása következő üres sor valamelyik cellájába -vba #5774A cellád megvan ugyebár:
ws.Cells(sor, 2)
A beleírandó szöveged is megvan:Me.TextBox4.Value
Nézd meg a talált mintát, és helyettesítsd be ezeket.
Imre
2019-03-30-19:04 Hozzászólás: [Resolved] megjegyzés beszúrása következő üres sor valamelyik cellájába -vba #5772Mi lenne, ha rákeresnél, hogyan kell megjegyzést beszúrni egy cellába VBA-val?
Power Pivotban könnyű a helyzeted, mert az adatmodellben meg lehet mondani, hogy egy oszlopot rendezzen egy másik oszlop alapján a PIVOT táblákban.
Tehát ha a táblában van hónap szám és hónap név is, akkor a hónap szám alapján történjen a rendezés.Sima Pivotban a fentieken kívül azt is teheted, hogy a Hónapnév elé behúzod a hónapszámot, majd táblázatos elrendezésbe teszed.
Van itt egy pár megoldás, sok sikert hozzá!
Imre
A HÓNAP fv November előtt egy jegyű számokat ad vissza, és számként ezt nem is nagyon lehet megváltoztatni.
Ha ezen a vonalon megyünk, akkor én szövegként készítenék egy ilyen sort a dátumokból.De így nem lehet külön venni az évet és a hónapot.
Emiatt én azt szoktam javasolni (És profi adatbázisokban is ezt látom), hogy legyen egy kalkulált év oszlop szövegként, és egy természetes hierarchia az év-hónap kombójával megont egy külön oszlopban.
Ha A2-től mennek a dátumok, akkor
B2-ben:
=SZÖVEG(ÉV(A2);"0000")
C2-ben:
=B2&"_"&SZÖVEG(HÓNAP(A2);"00")
De ha neked ban egy szöveges hónap oszlopod, és az nem jól jelenik meg a PIVOT tblában, akkor annak oka az is lehet, hogy nem a dátum oszlopból van automatikusan képezve (amit az Excel 2016+ verziók csinálnak), hanem kalkulált oszlop tartalmazza szövegesen a hónapneveket.
És mondjuk magyar hónapnevek vannak, de az Excel (illetve a Windows) az angol, így az egyéni listákban a hónapnevek angolul vannak benne.Tehát simán lehet, hogy kell adj egy egyéni listát az Exceledbe az általad használt hónapnevekkel
Aztán még az is kérdés, hogy sima PIVOT vagy PowerPivot tábláról van-e szó.
Imre
Olyan függvény nem létezik, ami ezt tudná.
Még makróval sem olyan egyértelmű, de azzal biztosan meg lehet."ennyi kifizetés volt :" & SZÖVEG (A1;"$# ###0")
Vagy vmi ilyesmi
Imre
2019-03-21-12:51 Hozzászólás: [Resolved] Egy mindig változó táblában egy adott eredmény keresése #5740Ezt a feladatot valóban csak makróval lehet megcsinálni.
Ha az Excelben tovább szeretnéd használni a megtalált cella címétr egy hivatkozásban:– Titok kódját egy UDF-be (saját munkalapfüggvény) lehetne használni, ahol a bemenő pareaméterek:
– Tartomány, ahol keresünk
– Mit keresünk
Visszatérési érték: „nincs, ha nem találta, a cella címe, ha megtaláltaA visszakapott címet az Excel felületen tovább használhatod INDIREKT függvénnyel.
Imre
Igen, utólag elgondolkodtam én is ezen, és a folyamatot kicsit módosítanám.
Az új cikkeket és a hozzájuk generált vonalkódokat egy külön lapon vagy tartományban gyűjteném.
A lap talán jobb.
Így érjük el, hogy folymatosan számozódjon, és tudjuk, hogy mi volt az utolsó felhasznált vonalkód.Előkészület
Megcsinálod ezt az új lapot, két oszlop fejléccel, pl. uj_cikkek néven
– új vonalkód
– cikkszám
Az új vonalkód első cellájába beírod a kezdő vonalkódot (pl,: 2019000000000)Kézi munkafolyamat Makró nélkül
1. Bemásolod az új számla adatokat
2. A feltöltő lapon alkalmazod a képleteket, vagy azok már maguktól működnek
3. Leszűröd azokat, ahol az FKERES nem találta a cikkszámot
4. A nem talált cikkszámokat átmásolod az uj_cikkek lapra a már ott lévő cikkszámok alá
5. A kitöltővel lehúzod az előtte lévő vonalkódot, ami magától növekedni fog
6. A most keletkezett új vonalkódokat és cikkszámokat kijelölöd és átmásolod az ALAPADATOK lapraImre
Szerintem Titok csak örömmel tudatta velünk, hogy megtalálta ezt a két függvényt 🙂
Főleg az első (TEXT / SZÖVEG) okoz sok örömet.
IGEN elég sok szituációban ad megoldást, viszont a dátumok esetén nyelvfüggő a dolog, mert a formátumot szövegként kell megadni.Köszi a megosztást Titok!
Szia!
A csatolmány nem mentz fel, mert 512k-nál nagyobb volt.
Csinálj egy akkorát, ami belefér.Minta nélkül (de még mintával is) eléggé homályos amit szeretnél, nagyjából értem:
– Az ALAPADAT lapon van egy vonalkód-cikkszám összerendelés
– A SZÁMLA lapra bemásolsz számla adatokat valahonnan
– A FELTÖLTÉS lapra valami képletezős megoldással gondolom ki akarod keresni a cikkszámokhoz rendelt vonalkódokat.
– De lehetnek olyan (új) cikkszámok, aminek nincs még kódjuk. Ezekhez az FKERES hibaüzenetet fog adni a FELTÖLTÉS lapon.
– Ki akarod gyűjteni ezeket a cikkszámokat, majd az ALAPADAT lapon új, még nem szereplő kódokat szeretnél hozzájuk rendelni. Ettől meggyógyul a FELTÖLTÉS lapon az FKERES.Az elgondolás nem rossz, kiindulhatsz a 2019000000000 kódból, de szövegesen írd be, ne szám legyen.
Az oszlopát még üresen szövegesre állíthatod, vagy az első adatsorban a kezdő kódot aposztróffal kezdve írod be.Kézi munkafolyamat Makró nélkül
1. Bemásolod az új számla adatokat
2. A feltöltő lapon alkalmazod a képleteket, vagy azok már maguktól működnek
3. Leszűrod azokat, ahol az FKERES nem találta a cikkszámot
4. A nem talált cikkszámokat átmásolod az ALAPADATOK lapra a már ott lévő cikkszámok alá
5. A kitöltővel lehúzod az előtte lévő vonalkódot, ami magától nővekedni fogAutomatizálás makróval
A fenti lépéseket a 2. ponttól lehet automatizálniHa nem jól értettem valamit, akkor jelezd!
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 9 months telt el-horvimi.
Hogy csinálod ezt most?
Kimásolod az oszlopot egy másik munkafüzetbe, és onnan akarod menteni?
Mi van, ha csv-ként mented, majd átnevezed txt-re?Imre
Hát, a kérdés érdekes, mert a dokumentum és a munkafüzet ugyanazt jelenti.
De azért megpróbálok valami értelmeset írni:A dokumentum megosztása
Ezt lehet értelmezni úgy, hogy operációs rendszer (szerver) fájlrendszer szinten lehet jogusultságokat kiadni és ha egy fájlhoz, vagy gyakrabban egy mappához többen is hozzáférnek, akkor az megosztottnak számít.
Ez csak az a szint, hogy látod a fájlt, és ki is tudos nyitni.
Ettől még nem lesz közös használatú abban az értelemben, hogy ugyanazon a munkafüzeten egyszerre többan is tudnának dolgozni.A munkafüzet megosztása – közös használat
A Titok által megadott első linken leírtak szerint. Ilyenkor a munkafüzetnek olyan megosztott mappában kell lennie, ahová a munkatársaknak írási joga is van. Így többen tudják úgy megnyitni, és dolgozni benne, hogy el is tudják menteni a változtatásokat ugyanabba a fájlba.Ilyenkor felmerül az ütközés fogalma, amikor ugyanazt a cellát ketten vagy többen szerkesztik.
ha ez kizárható, akkor elműködget a dolog.A közös használatú Excel munkafüzetekkel elég sok probléma lehetséges, és elég sok korlátozással is jár, ezért helyette a SharePoint-os vagy az Online, Onedrive-os megoldást támogatja a MS inkább.
Szóval az Excel alapvetően nem való konkurens használatra, és ezen a fentiek csak kissé tudnak segíteni.
IMre
Na.
Az irodai gépemen 2019 van.
Azon is megy.Szóval itt valami más lesz a probléma.
Nem nagyon tudom, hogy mi, de a leveszem a régit és felteszem az újat környékén keresgélnék.
Nálam olyan telepítés volt, hogy nem volt előtte másik office.
Javaslatom:
A makró szerkesztőben:Tools-> References
Itt nézd meg, hogy van-e olyan tétel, ahol van pipa, de mellette az van, hogy Missing.ha van ilyen, vedd ki a pipát.
Mentés, bezárás, újra nyitás
???
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 9 months telt el-horvimi.
Kipróbáltam Office 365-ön, simán lefut.
Imre
Mégis hol áll meg, mit ir ki?
Rakerestel-e a problémára?Imre
Szia Ági!
Hát nem teljesen világos, hogy mi a probléma, de megpróbálom kitalálni:
Szóval van egy Excel, amiben voltak adatok, és volt egy PIVOT tábla.
Ezt feltöltöttétek Online Excel-be (OneDrive)Új sorokat vettetek fel az adatokhoz, amiből a PIVOT készült, és ezek a PIVOT frissítésekor nem jelentek meg a PIVOT táblában?
Ha a régi adatokat módosítod, és frissítesz, akkor változik?Egyáltalán az a probléma?
Az Online Excel-ben 2018 tavasz óta van PIVOt tábla lehetőség.
Ha a PIVOT adatforrása egy sima tartomány, és az alapján készült a PIVOT, akkor az Excel Online nem fogja felvenni az újonnan bekerülő rekordokat.
A forrás tartományt táblázattá kell alakítani. Ezt Online verzuióban is meg lehet csinálni.1. Belekattintasz az adatforrásba (Bármely cella)
2. Beszúrás menü -> Táblázat
3. Elfogadod a címtartományt, amit felajánlHa sikerült, akkor zebra sávossá változik.
Na, most jön a lényeg, hogy ezután meg kell magyarázni az Excel-nek, hogy ezentúl a Táblázat legyen az adatforrása, ne a sima tartomány.
Ehhez meg kell nyitni a Desktop Excelben. Van egy ilyen menüpont, e szerintem tudod.
A Desktop Excelben ha belekatintasz az adatforrásba, akkor fent lesz egy sötétzöld Táblázateszközök gomb, és ha rákattintasz, lesz saját szalagja.
Annak a bal oldalán lesz a táblázat neve (Táblázat1)Ezt jegyezd meg, vagy copy-zd ki.
Ezután menj a Pivot táblára, és az Elemzés lapon módpsítds az adatforrást a táblázat nevére.
Végül mentsd el a OneDrive-ra.
Ezek után a végére kerülő új sorokat is magától felveszi majd, csak frisíteni kell a PIVOT táblát.
Remélem ez a gond, és segít a leírás
Mivel az Online Excel-ben jelenleg nem lehet változtatni a PIVOT adatforrását, igazából már eleve úgy kellett volna feltölteni, hogy az adatforrás táblázat.
Itt írtam erről pár éve:
http://excel-bazis.hu/tutorial/tablazatok-az-excelbenImre
Ez teljesen jó, amit Delila írt.
Én csak annyit tennék hozzá, hogy ezt meglátásom szerint egy sima irányított / speciális szűréssel meg lehet csinálni. Csak az a feltétel, hogy a Q oszlopban nincs semmi.Mivel mindig újra fut, és a teljes 6000+ táblát szűri, ezért a táblázat nem feltétlenül indokolt.
Bár azt is meg lehet csinálni, hogy az eredmény lapon minden futás előtt törlöd a már ott lévő korábbi futás eredményét.Ha viszont a Redim a lényeg, akkor beállítható, hogy a tömböket ne nullától, hanem 1-től indexelje, csak nme javasolt.
A modul tetejére (ahová az option explicit szokott kerülni) be kell írni, hogyOption Base 1
De ez nem a legjobb megoldás, inkább deklarációkor szokták megadni, hogy a tömb mettől meddig megy alapból.
Dim Sh() as string 'Dinamikus tömb Megy a progi ... majd egyszer csak méret növelés, az eddigiek megőrzésével Redim Preserve sh(1 to új méret)
Preserve nélkül újra dimenzionálja a tömböt, de eldobja a tartalmát. Ja, és az 1-el megadod azt is, hogy 1-től fogja indexelni.
Amíg még nincs tartalma, elég a Redim önállóan.
Ciklusban feltöltögetve dinamikusan már kell a Preserve is.Imre
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 10 months telt el-horvimi.
Nagyon nem néz jól ki ez a modell.
Mit szeretnél tulajdonképpen?A KEY tábla egy Törzs vagy dimenzió tábla. Itt az ID a kulcs, és minden kulcshoz tartozik egy név.
Ez a tábla az 1 és 2 táblákkal 1:N kapcsolatban van, tehát elvileg az igaz, hogy mindkettőben többször is előfordulhat ugyanaz az ID Más nevekkel és jelző 1 vagy 2 tulajdonságokkal?Vagy arra vagy kíváncsi, hogy ha behúzol egy ID-t és egy nevet a KEY táblából a SOR dobozba, akkor ahhoz milyen Jelző 1 és Jelző 2 tartozik a két másik táblából?
Ehhez az 1 és 2 táblákat össze kellene fűzni közös fejléccel pl. Power Query-vel, és betölteni az adatmodellbe, és azt az 1 táblát összekötni ID alapján a KEY táblával.
Szerintem
Imre
Az A tábla az N oldal B és C esetén ugye?
A Pivot érték mezőbe (Szumma) csak a kapcsoló táblából húzhatsz elemeket
A SOR vagy oszlop mezőbe bármelyikből.ha nagyon nem megy, akkor az A táblába csinálj egy új oszlopot és RELATED-el vedd át az egyik dim tábla értékeit abból az oszlopból, ami kell a PIVOT-ba, majd innen húzd be.
Szia!
Látni kellene az adatmodellt!
Gondolom Excel PowerPivot-ról van szó.– Hány tábla van?
– A kapcsolat valóban 1:N?
– Ha több tábla van, akkor csillag séma? (Azaz egy tranzakciós tábla van, és ahhoz kapcsolódik egy vagy több dimenzió tábla?)
– stb…Valami kisebb minta kellene, és az, hogy mit szeretnél látni ahelyett, amit most látsz.
Imre
Mi van akkor, ha az első képletben minden feltétel egy ÉS függvényben van?
Nem nagyon nézegettem sokáig, de szerintem ha teljesül az.hogy:E2>P2 ÉS D2<>1 ÉS D2<>2 ÉS D2<>36 ÉS D2<>38
???
Imre
OK, értem.
Ha ugyanaz az ID többször is átlépi a 300e-t, akkor ezek közül elég neked az egyik, pl. a legnagyobb.Klassz megoldás!
2019-01-25-21:18 Hozzászólás: [Resolved] Ismétlődő értékek eltávolítása képlettel segédoszlopban #5552Szia!
Van itt egy cikk erről, 2014-ben írtam.
http://excel-bazis.hu/tutorial/egyedi-ertekek-megszamolasa
Imre
Ez nagyon jó!
Kitehetem az Excel bázis Facebook oldalra?Ha.ha 🙂
Na de az eredeti feladatot már értem, de a megoldást még nem igazán.
Úgy képzelem, hogy egy dátumhoz ugyanaz az ID többször is előfordulhat.
De lehetnek olyan napok, amikor egy bizonyos ID nem fordult elő.Ha mész végig a lehetséges dátumokon egyesével és mindig az aktuális dátumtól kezdődő 7 naponként kell nézzed, akkor valóban szükséged lesz a legelső és a legutolsó dátum közötti összes napra. Eddig OK.
De ezek után viszont minden ID-hez, az összes hiányzó napra kellene egy nulla HUF rekord nem?
Ezután jöhetne a PIVOT, ami naponta, ID-re összesít, és ezután a mozgó 7 napos figyelés, amit most még nem látom, hogy csinálnék.
De lehet, hogy túlgondolom
???
Ha a 7 napok illeszkedne a naptárhoz, akkor egy új oszlopba mehetne a hét száma, és a pivot-ot ez alapján csinálod.
SOR: Hét száma és ID
SZUM: HUFÉrték szűrés 300.000-nél nagyobakra
???
Közben még az jutott eszembe, hogy akkor is ezt az üzenetet kapod, ha a megnyitandó fájl jelszóval védett, azaz csak jelszóval lehet kinyitni.
A Power Query jelenleg nem azt mondja, hogy jelszóval védett, hanem azt, hogy nem megfelelő formátumban van.Közben ezt személyesen is megbeszéltük a tanfolyamon, úgyhogy ezt a topic-ot lezárom.
Imre
Ha a kódok számok, és nincs átfedés, akkor én látok egy megoldást, mégpedig egy több feltétel szerinti összegzést, ami egy darab rekordot fog összegezni az ID oszlopban, így az eredmény saját maga lesz.
Csatoltam.Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Csak azt nem írtad bele, hogy mit szeretnél látni eredményként.
Ezért csak tippelem, hogy a feladat az, hogy a Tábla 2-ben kitöltsd az ID_eredmény oszlopot.
Az egyik rekord azonosító a kód lehet, a másik a jelző, de mivel a 4-es kódok a jelzőben és a névben is megegyeznek, tovább kell menni, hogy akkor hogyan felelteted meg őket.
Tehát, ha neked kellene eldönteni, akkor hogyan töltenéd ki a tábla2 ID_eredmény oszlopát?Esetleg az lenne a logika, hogy az ID oszlop megegyezik, és a bizonylat dátumának az érvényesség kezdete és vége közé kell esnie?
Ez a küldött példában megoldja a problémát, és ha a való adatokban itt nincs dátum átfedés, akkor ez lehet a feladat.
De kérlek ne további rejtvényt küldj, hanem írd le világosan, amit szeretnél, és írd le, hogy mi az abizonyos logika, amit leírtál az induláskor!köszi,
Imre
Szia!
Nagyjából lehet érteni azt, amit szeretnél, de azért meglehetősen homályos.
ha feltöltenél egy mintát, hogy miből indulsz, és mit szeretnél kapni, akkor lehetne pontosabb tanáccsal élni.Most így azt javasolnám, hogy egy új oszlopot kellene előbb csinálni mindkét táblában, ahol az első kulcsot összefűzöd a második (logikai) kulccsal, és ebben az új oszlopban használod a kereső függvényt.
Ehhez persze fontos, hogy a két feltétel alapján már egyértelműen csak egy rekord maradjon a keresési táblában.
Imre
Ez gyönyörű Delila!
Egy átlagos felhasználó esetén ad is némi védelmet.
És mi van akkor, ha nyit egy üres munkafüzetet, és oda nemes egyszerűséggel képlettel lemásolja a védett munkalap celláit?
Tehát az új munkalap A1-es cellájába beírja, hogy
=Védett_lap!A1
Majd ezt jobbra és lefelé lemásolja addig, amíg a védett lapon van adat.
Vagy csak azokra a területekre, amiket ki akar nyerni belőle.
???Ez ellen nem nagyon tudsz mit tenni szerintem.
Imre
Gyerekek!
A fejetekhez fogtok kapni!
1. Cella kijelöl
2. Adatok -> Érvényesítés
3. A középső fülön lehet megadni a beviteli üzenetet.Ezt szoktam a „Gyengébbek kedvéért” típusú emlékeztetőnek hívni.
Imre
Mfranci kérdéséhez:
Nem teljesen egyértelmű a szűrés/keresés alapja és hogy mit szeretnél eredményként látni.
– Mi alapján döntöd el, hogy egyezés van-e (Azonosító, Név, esetleg mindkettő)
– A 61. listán a tételek mellett legyen ott, hogy melyik lapon, hol találta meg, vagy csak az, hogy megtalálta-e bármelyiken?
– Előfordulhat-e, hogy több lapon is megvan ugyanaz az azonosító?
– Mi a végcélod? Esetleg egy letisztázott, egy lapos lista, amin nincsenek ismétlődések?Várom válaszod,
Imre
Nincs csatolmány.
512 KB a méret limit.Imre
Kedves Anita!
Sajnos az Excel adatérvényesítés lista funkciója ilyet nem tud.
Ez a képlet csak azt méri meg, hogy hány cella van kitöltve a SHEET1 A oszlopában, és abból képzi a listát.Amit szeretnél, azt ActiveX vezérlővel lehet megcsinálni, de az teljesen másként működik, és minden cellába kellene egyet tenni, ahol a legördülő listát meg szeretnéd jeleníteni.
Ha a táblázatod viszonylag sok sort tartalmaz, akkor ez elég macerás, de végül is megoldható.
Itt találsz leírást hozzá:
https://www.contextures.com/excelworksheetcomboboxes.htmlImre
Na, nagyjából értem mit akarsz csinálni.
Elég rettenetes öszebarkácsolmány amit csináltál, és nem is lesz ez így jó.Előbb leírom, hogy mit értek eddig:
- A beviteli munkafüzeteken felvitt rekordokat egy közös fejléccel szeretnéd összemásolni egy összesítő munkafüzetbe.
- Az összesítő munkafüzet folyamatosan nyitva van.
- Azt szeretnéd, hogy ha valamelyik beviteli füzetben módosítanak vagy újat visznek fel, az összefűzött eredmény is frissüljön.
- Az összefűzött lista alapján generált egyedi azonosítók kerüljenek át a beviteli munkafüzetekbe rekordonként.
Ha jól gondolom a beviteli munkafüzetek más-más kolléga gépén lesznek használva, és lesz egy gép, amin az összesítő munkafüzet van, és folyamatosan nézi valaki.
A problémák, amiket látok (lehet, hogy rosszul)
A gyűjtő munkafüzetben generált egyedi kódok csak akkor kerülnek vissza a beviteli füzetekbe, ha a gyűjtőt frissíted, hogy kerüljenek át az új rekordok, majd elmented, és a beviteli munkalapok külső linkjeit is frissíted. Ez nem nagyon automatizálható, mivel külön-külön gépen vannak.A beviteli lapokon előre lehúztad 1000 rekordig a képleteket, generálva a hibaüzeneteket.
Én ezeket is táblázattá alakítanám, és akkor magától kiterjed.Nem fog így normálisan működni.
Kérdések és javaslatok
Mi lenne, ha az egyedi rekord azonosítót a beviteli lapokon képeznéd úgy, ahogy egy korábbi kérdésednél javasoltam, de belevennéd azt, hogy az adott rekord melyik beviteli fájlból származik. Ezt lehetne úgy, hogy a számozás máshonnan indul az egyes beviteli lapokon.
pl. az első 1001, 1002, stb, a második 2001, 2002, stb, és így a többire is.
Így csak simán össze kellene fűzni a táblákat, és nem kellene új rekord azonosítót gyártni, és azt valahogy visszajuttatni az eredeti beviteli fájlokba.Ekkor már csak a frissítés kérdése maradna, ami automatikusan soha nem fog megvalósulni így, tehát
1. A beviteli lapokat menteni kell
2. Az összesítő lapot kézzel vagy makróval frissítgetni bizonyos időnként.Teljesen másik út lehet esetleg az, hogy ha minden egy munkafüzetben van, és kísérletezel a közös használattal, de ez újabb problémákat rejt, ezért csak megemlítem.
Csináltam egy ilyen modellt és csatoltam
– A beviteli lapokat kitakarítottam, csak a táblázat van rajtuk, mindenhol ugyanaz a neve (ez fontos)
– Mindegyikben máshol kezdődik a számozás (A SZÖVEG+DARABTELI képletben van, hogy honnan kezdje)
– Külön mappába tetten őket
– Egy eredmény munkafüzetbe összefűztem mappából Power Query-vel
– Betöltöttem őket.
Beállítottam, hogy megnyitáskor, illetve 1 percenkét automatikusan frissítsen. Működik.
Tehát ha dolgoznak a beviteli munkafüzeteken és ott rendesen mentenek minden bevitel után, akkor 1 percen belüllátszódni fog ez az összefűzött fájlban is.Testreszabás
Ha letöltöd, akkor csomagold ki, és a gyűjtó fájlban módosítsd a lekérdezések első lépésében (forrás) az utvonalakat, (ahol találsz) a sajátra.
A lekérdezéseket dupla klikkel tudod megnyitni.December 27-én leszek legközelebb.
Boldog Karácsonyt!
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 11 months telt el-horvimi.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
Nézd meg a lépéseket egyesével, hogy melyik okozza a hibát?
Lehet, hogy az egyik oszlopban megjelent valami olyan dolog, ami miatt pl. nem tudja az adattípust megváltoztatni, ha van ilyen lépés.Imre
Szia!
Többször elolvastam, de nem teljesen világos, hogy mit csinálsz. Kevered a szakkifejezéseket elég rendesen.
Kezdve már a címmel, hogy körkörös hivatkozás. Na mindegy…Hogy mit szeretnél, azt nagyjából értem, de azért igazold vissza:
– Van 5 munkafüzet, amiben dolgozik 5 kolléga. Ezek a hálózaton vannak.
– Van egy összesítő munkafüzet szintén a hálózaton, amibe össze szeretnéd gyűjteni az 5 külön munkafüzetbe felvitt sorokat.
– Miközben a kollégák dolgoznak a saját fájlokon, és néha mentenek, az új adatok is kerüljenek bele az összesítőbe, ha frissítést kérsz
– Ezt megoldottad képletekkel
– Ez működik valahogy, de túl sokáig tart a frissítésAmi nem világos:
Mit szeretnél eredményül kapni?
– Az 5 munkafüzetben lévő sorokat úgy, mintha egymás alá vették volna fel? Tehát mintha az 5 munkalapot egy közös fejléccel egymás alá másolnátok?
– Vagy az 5 munkafüzetben lévő oszlopok szummáját szeretnéd látni oszloponként?Kéne valami móricka példa, mondjuk 2 input fájl és az összesítő.
Imre
2018-12-13-22:21 Hozzászólás: [Resolved] Státusz nyilvántartás legördülő listával és időbélyegzéssel #5436Szia!
Ebben a fórumban nem foglalkozunk Google Spreadsheet kérdésekkel.
Ez egy Excel fórum.De szerintem ez egy eseménykezelési probléma.
Google docs nyelven Trigger.
Kezd el tanulmányozni az Apps Scriptet.
https://developers.google.com/apps-script/overviewVan egy olyan esemény, hogy
onEdit(e)
.Akkor fut, ha egy cella értéke megváltozik.
Az e-ben van, hogy melyik cella. Excelben is hasonlóan van.Tehát tudod, hogy melyik cella változott, és mi volt a régi értéke, mi lett az új értéke, ergo tudsz döntést hozni, hogy melyik más cella értékét változtatod. És ráadásul az időbélyeget nem függvénnyel, hanem értékként tudod beírni, ami megszünteti az állandó újraszámolást.
Imre
Elfelejtetted az FKERES negyedik paraméterét.
Ha azt szeretnéd, hogy pontos egyezőséget keressen, akkor a negyedik paramétert is meg kell adni, és az legyen nulla!Nincsen összefüggés semmi egyéb dologgal, változással, egyszerűen hibás a képlet.
Imre
Az Excelben ugye lapvédelem van, ami a zárolt tulajdonságú cellákat védi, ha bekapcsoljuk a lapvédelmet.
Ez egy meglehetősen összetett probléma, komolyan meg kellene tervezni, tesztelni, hogy a védelem mely oszlopokra terjedjen ki, és a többire ne.Majd eseménykezeléssel elvileg meg lehetne csinálni, hogy ha üresről változik valamire, azt vegye valódinak, és
– oldja fel a lapvédelmet
– zárolja a betűt és a generált kódot
– tegye vissza a védelmet.Én erre most nem vállalkozom, bocsánat.
Hali!
Ehhez sem kell makró igazából.
Csak egy képlet az M oszlopba, ami az első cellától az aktuális celláig megszámolja, hogy hány A vagy B van az N oszlopban és ebből gyártja a kódot.=N2&"-"&SZÖVEG(DARABTELI($N$2:N2;N2);"0000")
Ha táblázattá alakítod, akkor a képletet magától ki fogja tölteni, ha egy új Betűt választasz az N oszlopban.
Lásd csatolt fájl, amiben kikommenteztem a munkalap makrót.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Ezt a három oszlopban egy-egy HA függvénnyel is meg lehetne oldani, bár a MOST függvény volatilitása miatt nem a legjobb megoldás, ha sok sora lenne a táblának.
Csatlakozom Delilához.
Nagyon örülök.
No, hat akkor hajrá, csak a ciklus for részét es a beillesztes elotti sorban levo B3 at kell modositanod.
Jelezd, higy mi lett.Ha a wk… lapokon az egyes blokkok ki vannak töltve teljesen, akkor most jól működik.
ha viszont a D oszlopban vannak üresek (ezek kerülnek a másolás után a gyűjtő lap B oszlopába), akkor baj lehet.
Ugyanis azt, hogy a ciklus következő lapjáról a gyűjtő B oszlopában hol van az utolsó adat, azt most egy B oszlopra indított Ctrl-Lenyíl kódjával próbálom megállapítani.
Ezt most neked kellene átgondolni, hogy mivel lehetne jelezni a gyűjtőlapon a bemásolt adatok végét.csináltam egy külön modult, (Module1) ami ezen a fájlon dolgozik.
Az első wk lap blokkjait kitöltöttem, a többit nem.Közben lett egy ötletem.
ha jól látom, egy blokk 10 soros fixen, tehát egy munkalapon 60 sor van, amit át kell másolni.
Ezzel már lehet valamit kezdeni.Szerintem most jó lesz, és nem is kell a kitöltésnek folyamatosnak lenni, ezzel a 60-as bulival megy.
Szóval Module1.Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Tölts fel egy mintafájlt, ami életszerű.
ha szupertitkos, akkor másítsd meg az adatokat.További látatlan gyógyításra nem vállalkozom 🙂
Sziasztok!
Ha jól értem, akkor a 11. laptól a végéig minden lapon ugyanazt a ne összefüggő tartományrendszert akarod kiválasztani, és beilleszteni a gyűjtő lapra, gondolom egymás alá.
Ha ezt jól gondolom, akkor
– a beillesztés helye nem lehet mindig a B3, hanem a B oszlop első üres cellája.
– Ha egy menetben működött, akkor ciklusban is működnie kell.
– Szerintem hagyjuk a With .. End With szerkezetet, mert magyarázat nélkül nem érted, hogy hogy működik.
– A ciklusban inkább legyen benne az aktuális lap .SelectFor lap = 10 To Sheets.Count Sheets(lap).Select Ide a sok Set egymás alá union(....).copy destination:=sheets("gyujto").range("B3").End(xlDown).offset(1,0) Next
Ez akkor lehet jó, ha a bemásoláskor a B oszlopban mindig van adat.
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 11 months telt el-horvimi.
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 11 months telt el-horvimi.
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 11 months telt el-horvimi.
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 11 months telt el-horvimi.
- A hozzászólás módosításra került: 5 years, 11 months telt el-horvimi.
Nem nagyon hinném, hogy a verzióváltás miatt van.
Inkább valamelyik fájl esetleg átállította az Exceledet manuális kalkulációra.
A Képletek szalag jobb oldalán találod a Számolási beállítások ikon alatt.
Az a nagy helyzet, hogy ezt a tulajdonságot egy fájl hordozza, majd átragasztja minden excelre, amiben megnyitják. Olyan mint egy vírus.
Imre
Hát, ez egy eléggé összetett feltétel.
Le lehetne írni a P2-ben egy darab iszonyú logikai kifejezéssel. Egy VAGY, amiben tizenkettő ÉS van.
Ha belefér 8000 karakterbe… 🙂Én így hagynám.
Imre
Sziasztok!
Csak jelezném, hogy az Excel 2010-ben és utána a magyar Excelekben a TRIM függvény neve
KIMETSZ()Imre
Szia!
Ha jól értem, akkor az eredmény egy kb. 25 millió soros, két oszlopos tábla lenne?
Hát, megnézném, hogy az Excel PQ mit lép erre.A Power Query a lekérdezés szerkesztésekor csak 1000 sort mutat, az összes rekordot a betöltés után lehet látni.
Excel sheet-re nyilván nem tölthető be, csak az adatmodellbe, de onnan kiszedni… De hová is?Ha elég a látvány, akkor a fenti linken lévő dolog egy kis módosítással működhet:
1. Egyik mappába a magyar csv-k, másik mappába az angol CSV-k
2. A darabszám és a sorrend ugyanaz, legjobb besorszámozni őket.
3 Mindkettőhöz csinálni egy összefűző lekérdezést (Mappából, ahogy a fenti linken), csak kapcsolattal
4. A lekérdezések adjanak egyedi kulcsot a beolvasott rekordokhoz (Proktikusan növekvő számsor)
5. A Egyesítő (Merge) lekérdezéssel a kettőből a kulcs alapján lehet csinálni egyet
6. Az eredményt betölteni az adatmodellbe, ahogy a fenti linken.Lesz 25M rekord.
És mihez kezd vele?Ezt kiszedni csv-be vagy bármibe nem nagyon lehet, legalább is az Excel PQ tudtommal nem szolgáltat ilyet.
Mintha a Power BI Desktop tudná az adatmodell exportot.
Technikai kérdés:
A magyar és angol fájlokban a sorrend ugyanaz ugye? tehát hogy melyik angol mondatbak melyik a magyar megfelelője.
mert csak így lehetne őket párba rakni.Imre
Már régóta készültem rá, most megírtam a cikket a többszintű legördülő listához.
A Videó majd később jön, de azért ez már így használható, ha letöltöd a munkafüzetet.http://excel-bazis.hu/tutorial/tobbszintu-legordulo-lista-profi-megoldas
Imre
Kedves Norbi!
Nagyon nehezen lehet érteni, amit szeretnél.
Én most inkább nem értem, mint igen. Pl. Rögtön az első kérdésnél:
Melyik lapon, melyik oszlopban vagy cellában nem működik a képlet, ami korábban működött?Amit leszűrtem, az az, hogy olyan dolgot/dolgokat szeretnél, ami az Excel natív eszközeivel nem oldható meg.
Eseménykezelő makrókkal, űrlapokkal persze meg lehetne csinálni, elég sok időbefektetést jelentene.Azt javaslom, hogy egyszerre csak egy dolgot kérdezzél.
Imre
Kedves Norbi!
Írtam levelet.
Kérlek, az új kérdéseket új topic indításával tedd fel!
Itt, egy másik Topic alján ne számíts válaszra.Köszönöm,
Imre
Na, örülök. Ez azért már a nem triviális esetek közé tartozik.
megjegyezném, hogy ha kódot írtok a kommentbe, akkor a formázó gombok között találtok egy code feliratút.Ez megformázza PRE formátumban, azaz l jeleníti meg a kódot, és egy szürke hátteret is ad hozzá.
Átformáztam, hogy lássátok.
Imre
Szia!
Egy kicsit utánanéztem, úgy néz ki, hogy ebben a formában nem fog ez menni.
De találtam egy fórum bejegyzést, ahol pont erről van szó, és lehet, hogy jó lesz neked.
Van ott egy Ron Coderre nevű figura bejegyzése.https://www.excelforum.com/excel-general/535886-microsoft-query-parameter-is-one-of.html
Nagyon kíváncsi vagyok.
Imre
Szia!
Ez valami BUG lehet.
Kipróbáltam, nálam is ezt csinálja.DE TALÁLTAM EGY ÉRDEKES MEGOLDÁST.
Ha így írod be
R[]C1 vagy R[]C14
vagy ígyR[0]C1 vagy R[0]C14
akkor jól értelmezi. Utóbbinak több értelme van.
Ezt is kipróbáltam, és megy.
beszarás.
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years telt el-horvimi.
Örülök, hogy sikerült.
Szia!
Ahogy formáztad az ismétlődőket, ugyanott meg tudod adni, hogy formázza az egyedi értékeket.
Ezután tudsz színre szűrni az autoszűrővel, és az egyedi elemek sorait tudod törölni.Imre
Azért kérdeztem, hogy kézzel végigcsinálva működik-e, mert nekem nem működött.
Most megnéztem még egyszer Excel 2013 alatt.Több probléma is van itt.
Első, hogy a fenti kódhoz a Paste parancsot tartalmazó sort már nem tetted oda.
De nekem a következőt csinálja:
– A szűrésig minden OK
– Az ActiveSheet.AutoFilter.Range.Select kijelöli a szűrt sorokat és a fejlécet.
– A következő sor ezt bővíti teljes sor kijelölésre, majd kivágja
– Ezután kijelöli az utolsó utáni teljes sort
– majd beszúr egy sortNos ebben a pillanatban nálam megszűnik a szűrt állapot, és kiürül a vágólap is.
Tehát bármilyen PASTE művelet hibát fog okozni.Emellett felvetném, hogy az ActiveSheet.AutoFilter.Range.Select kijelöli a fejlécet is, illetve a szűrésnek megfelelő sorokat, de azok a valóságban általában nem összefüggő sorok. Ezeken a CUT/PASTE nem szokott működni, illetve csak úgy, hogy mozgatja az éppen nem látható sorokat is.
Ha beiktatod a csak látható cellák kijelölése lépést, akkor azonnal kijön, hogy ezen a CUT művelet nem fog működni.Szóval ez így szűrt állapotban nem fog működni.
Programozás technikailag azt is lehetne, hogy soronként menni lefelé, és
– kigyűjteni egy memóriatömbbe a szűrésnek megfelelő sorokat, és törölni az erdetieket, majd utána letenni alulra a tömb tartalmát, előtte beszúrni annyi sort, amennyi a tömb sorainka a száma
– Vagy soronként mozgatni a megfelelő sorokat Cut/Paste-el a végére. Előtte beszúrhatsz egy sort, hogy ne írd felül a már ott lévő dolgokat.Imre
WoW! Csaba, rá nem jöttem volna, hogy valójában mi a feladat,
csak azt nem értem, miért kell mellébeszélni.Annyit tennék hozzá, hogy feltételes formázással ki lehet emelni az ismétlődőket a J:P oszlopokból, ha érdekel az is, hogy mely 6 számok ismétlődnek.
köszi!
Pontosítani kellene egy kicsit.
Elsőként tölts fel egy minta munkafüzetet.
Másodikként a leírásodban keveredik a szám és a számjegy.Én úgy értem, hogy soronként van a 7 szám 1 és 35 közöttiek, véletlenszerűen.
A 7 szám vonatkozásában minden sor egyedi.
Ha csak 6 számot nézünk, akkor viszont vannak ismétlődések.Melyik ha számot kell nézni?
– Elejét
– Végét
– Bárhonnan kiveszünk egyet és a többit? (Ezt mondjuk passzolnám elsőre)
– ???Imre
Feltöltenél egy mintafájlt?
Csak apró időszeleteim vannak, bocs.Imre
Szia!
Elsőként azt kérdezném, hogy ezt manuálisan végigcsináltad, és simán megcsinálta?
Imre
Szia!
ha csak ezért akarsz makrót írni, akkor felesleges, hiszen csak a tartományra kell dinamikusan hivatkozni.
1. megoldáa
—————-
Táblázattá alakítod a tartományt, és azon belül hozzáadsz egy nevet is.
A táblázat és a név magától mindig annyi cellára hivatkozik, amennyi éppen van. Tehát dinamikus.
Erre az utóbbi névre hivatkozz a a képletben, ne a fix tartományra.A dinamukus névtartomány táblázattal cikkben vannak a részletek, ha ennyi nem elég.
http://excel-bazis.hu/tutorial/dinamikus-nevtartomany-hasznalata2. megoldás
—————
Ha nem akarsz táblázatot használni, akkor lehet kapásból dinamikus névtartományt csinálni.
Erről pedig itt olvashatsz:
http://excel-bazis.hu/tutorial/dinamikus-nevtartomany-keplettelA küldött fájl makrójában pedig teljesen hibás a COUNTIF számára összerakott tartomány.
Az ugye az A2-től menne az utolsó sorig.
Te pedig a kezdő és végcella sorának is az rng változót használod, tehát a kezdő és végsor egyforma lesz.Az rng változó számítása is hibás szerintem.
No mindegy, mert ehhez nem kell makró.
Imre
Az Fname változóban benne van, hogy a párbeszédben mit választott ki.
A módosított kód beírja ezt a C1 cellába.If FName <> False Then WindowsMediaPlayer1.url = FName Range("C1").Value = Fname End If
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 1 month telt el-horvimi.
A bal oldali táblából is 7 darab van? Minden napra egy?
Remélem az OpenOffice is tudja az értékeket egymás mellé rendezni, nem csak egymás alá, mint a képen.
A kettő különbségét a PIVOT-on belül számított mezővel meg lehet csinálni.Ha ragaszkodsz a fügvényekhez, akkor látok még esélyt SZUMHA, MINHA vagy MAXHA függvényekkel dolgozni.
Feltételezve, hogy a nevek csak kétszer vannak a táblában. Egyszer az Érkezés oszlopot összesíted az aktuális névre, utána a Távozás oszlopot. Ugyanaz, mintha PIVOT-al csinálnád.Makrót biztosan nem fogok írni…
Imre
Szia!
Ha igaz az, hogy a listán mindenki csak kétszer van rajta, egy érkezés és egy távozás, a nevek pedig egyeznek, akkor ezt PIVOT táblával meg lehet csinálni.
Névre csoportosítasz, és az értékbe behúzod az érkezést és az indulást. Összesítő függvényként szerintem mindegy ezek közül: Max, Min, Szum, Átlag, mert csak egy értékről van szó.
Imre
Szia!
A DARABTELI függvény sok ezer soron lassúvá fog válni.
Ez ellen azt tudod csinálni, hogy a korábbi sorokban az A oszlop képleteit értékké alakítod.
tehát csak az utolsó pár tíz vagy száz sorban legyen képlet.Imre
Szia!
Minden probléma érdekes lehet a maga nemében, mindegyikről nem lehet, és nem is cél Videó tanfolyamot csinálni.
Ennek a feladatnak a megoldásához szükséges oktató anyag különben már született.A feladat nehézségét az a bizonyos kezdő sorszám okozza.
Ha ez nem lenne, akkor csak annyi lenne a feladat, hogy megszámoljuk a D oszlop elejétől az aktuális sorig, hogy az adott Cikk neve hányszor fordul elő.
Az A oszlop képlete így alakulna:
=DARABTELI($D$2:D2;D2)
A kezdő sorszám úgy jöhet hozzá, ha a termék azonosítókhoz egy segédtáblába letároljuk a kezdő sorszámokat. Az előző képlet eredményéhez kell hozzáadni a kezdő sorszám – 1-et.
A kezdő sorszámot pedig FKERES-el lehet megtudni a segédtáblából, amit már megcsináltál az „Adatok” lapon.
Javított képlet
=DARABTELI($D$2:D2;D2)+FKERES(D2;Adatok!$AJ:$AL;3;0)-1
Ahol nullát kapsz, az valószínűleg azt jelenti, hogy nem töltötted ki az adatok lapon a cikk kezdő sorszámát.
Jelezz vissza, hogy jó lett-e!
Imre
2018-08-26-22:31 Hozzászólás: [Resolved] táblázat elemeinek kiválogatása többszörös feltétel szerint #5089Szia!
Ez egy egyszerű PIVOT feladat némi szűréssel és feltételes formázással.
Ehhez persze kézzel kell beállítani a PIVOT szűrését a cikkszámokra.Ezt a szűrést automatizálni a második lap listája alapján csak makróval lehetne.
Másik lehetőség, hogy előbb csinálsz egy szűrést az Irányított vagy speciális szűróvel a kívánt cikkszámokra és lekéred a szükséges oszlopokat, majd ebből csinálod meg a PIVOT táblát.
Akkor ott már nem kel szűrni.Az első megoldást megcsináltam, és csatoltam.
Az eredmény lapon, amit megadtál, nem valódi adatok voltak, csak részben. Erre a PIVOT elkészítése pillanatában lehet rájönni
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Megpróbáltam megfejteni mit is akarsz csinálni.
Ha jól látom, akkor a lenti táblába ki akarod gyűjteni az adott dátumhoz tartozó adatokat a fenti V,W,Y oszlopokból.Mellékesen jegyzem meg, hogy nagyon sajátos a módszer, amint egy FKERES függvény egy egy soros táblában keres, de ez most mindegy.
Mivel fent az egy dátumhoz tartozó adatok idő szerint már eleve rendezett állapotban vannak, azt gondolom, hogy te csak az üres cellákat akarod eltüntetni a kigyűjtésből.
Képlettel ez elég macerás. megoldható, de nagyon bonyolult.
Emiatt egy makrót lehetne írni, ami megcsinálja a kigyűjtést mindhárom dátumhoz.Imre
Szia!
Ugyan nem írtad le, de ha jól látom a második rendezés nem működik.
Az a probléma, hogy a rendezendő tartomány és a kulcs oszlop is képleteket tartalmaz.
A rendezés ugye azt jelenti, hogy a sorok sorrendje megváltozik, ezzel a képletek is megváltozhatnak.Elég sokat játszottam vele, de nem sikerült megoldást találnom rá.
ha átkapcsoltam kézi kalkulációra, akkor megcsinálja a rendezést, de ha visszakapcsolsz automatikusra, akkor megint visszaáll az eredeti sorrend.
Szóval a rendezés előtt értékké kellene alakítani. Ezzel meg elveszíted a képleteket.A fenti (kék) táblán működik, mert az csak értékeket tartalmaz.
Imre
Természetesen le lehet makrózni.
Vedd fel rögzítővel.Autoszűrő?
Irányított szűrő?Utóbbival listázhatod csak az adott dátum összes időpontját.
Itt egy cikksorozat az irányított szűrőről
Imre
Bocs, de én nem értem ezt a kérdést.
Mi a probléma?Mert való igaz, hogy én sem ismerek még egy ilyen idióta vágólap kezelést, mint az excel-é, de akkor sem értem a kérdést.
Addig (talán) értem, hogy
1. felteszel valamit a vágólapra
2. beírsz valamit egy cellába, majd ENTER-rel lezárodEzután mit csinálsz?
„utána beszúráskor a legutolsó vágólapi adatot belöki.”Imre
Figyelj, lszi áruld már el, hogy melyik soron áll meg!?
Biztosan lehet minta adatot is produkálni, ami nem sért semmit.Nem lesz időm soronként bogarászni.
Ez egy sima rögzített kód. Van ugyan benne pár érdekes dolog, de elvileg jó.
Köszi!
Szia!
Az adatérvényesítés lista elemszámát nem lehet 8 főlé tornászni semmiképp jelenleg.
ha csak kevés sor van, akkor Combo box vezérlőt szoktak használni, nem kell az ActiveX, hanem a sima Form (űrlap) vezérlő is elég.
Annek a tulajdonságaiban van ilyen lehetőség.
A vezérlőt ALT lenyomás mellett pontosan rá lehet igazítani a cellára, és csatolt cellaként megadni az alatta lévő cellát. Ide teszi a kiválasztott elem sorszámát (indexét)Ha jól tudom, te tudsz makrózni, úgyhogy biztosan tudod miről beszélek.
Imre
Szia!
Ehhez az kell, hogy az adatok birtokában képletekkel meg tudd oldani a dolgot, azaz ki tud számolni a metszéspontok koordinátáit (X és Y).
Ha ez megvan, akkor a meglévő chart-hoz fel kel venni egy új adatsort, ami egy függőleges vonalat eredményez.
1. Diagram kijelöl, majd Diagram eszközök->Tervezés->Adatok kijelölése
2. Jelmagyarázat adatsor Hozzáadás
Az adatsornak 2 pontja lesz.
Ahhoz, hogy függőleges vonal legyen, az X koordináták megegyeznek, mindkettő a kiszámolt metszéspont X koordinátája lesz. Ehhez egy alatta lévő cellába képlettel át kell venni a kiszámolt értéket.
Az Y koordináták közül az első nulla, a második pedig a metszéspont Y koordinátája lesz.Találtam a neten egy példát, azt átdolgoztam, leegyszerűsítettem egy metszéspontra, és feltöltöttem némi magyarázattal.
Ha több metszéspont van, akkor mindegyiknek akivetítéséhez kell egy új adatsor ugyanígyFontos dolog
A Diagram Pont (XY) vagy Scatter chart legyen vonalakkal (altípus)Hát, ilyesmi…Én sem csináltam még ilyet.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Ha jól értem, akkor a MUnka3 lapon azt akarod, hogy ha egymás mellé írják be az értékeket az E oszloptól jobbra, akkor minden beírt adat alá tegye be az aktuális időt.
Ehhez csak annyi módosítás kell, hogy a megfelelő helyen a Target.Offset(0,1) helyett azt írd, hogy
Target.Offset(1,0). Azaz a módosított cellához képest 1 sorral lejjebb s nulla oszloppal arrább írja be az időt.Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Application.EnableEvents = False Target.Offset(1, 0) = Time Application.EnableEvents = True End Sub
Visszatöltöttem,
Erre gondoltál?Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 4 months telt el-horvimi.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Hát, olyan területre tévedtél, ami még felfedezés előtt áll. Részben még nekem is.
Relációs adatbázis-kezelési ismereteid vannak?Szóval:
1) A PowerQuery megjehyzi az űtvonalakat. ha elmozgatod a fájlokat, nem fogja megtalálni őket.2) Két tábla között csak 1:N kapcsolat lehet. Az egyik táblában(Lookup tábla vagy törzs tábla) a kulcs oszlopban nem lehetnek ismétlődések. VLOOKUP (FKERES) is csak az elsőt találja meg, ott sem lehet ismétlődés a Lookup táblában.
Az adatmodellben megcsinálod a kapcsolatot a két tábla között.
A Lookup táblát te kódtáblának hívod, amásikat akkor hívjuk eredmény táblának.
A kulcs oszlop mindkettőben benne van ugye, csak a kódtáblában egyedi kulcs, ismétlődések nélkül, a másikban idegen kulcs, ismétlődésekkel.Ugye a PowerPivot táblába mindkét táblából húzhatunk mezőket.
Az a javaslat, hogy a csoportosításhoz a lookup tábla (kódtábla) mezőit használjuk, összesítésre pedig az eredménytábla mezőit.Amit Én tapasztaltam a nem létező kódokkal kapcsolatban:
– Ha az eredmény táblában van egy vagy több olyan kód, ami nem létezik a lookup táblában, és az ajánlás szerint a PIVOT SOR dobozába a lookup tábla kód mezőjét húztad, a Szumma dobozba pedig az eredménytábla bármely mezőjét, akkor a PIVOT kód oszlopában keletkezik egy „Blank”(„üres”) sor, és az összesített érték az összes olyan sorra fog vonatkozni, amihez nem talált megfelelőt a lookup táblában.
Ha ezen az összesített számon nyomsz egy dupla klikket, akkor egy új lapra kibontja , hogy mik azok a sorok az eredmény táblában, amikhez kód alapján nincs pár a lookup táblában.-Ha ugyanabben az esetben a PIVOT táblát az eredmény tábla Kód mezője alapján csoportosítod, és a lookup táblából húzol be egyéb csoportosító tulajdonságokta, akkor az eredmény táblában lévő minden kód megjelenik a csoportban, de a másik táblából nem talál hozzá párt -> blank lesz.
– Ha a lookup táblában van olyan kód, ami nem szerepel az eredmény táblában, és a PIVOT táblát a lookup tábal kód oszlopa alapján csoportosítod és az eredmény táblából húzol be összesítéseket, akkor a páratlan kódok meg sem jelennek.
– Ezen kívül lehetőség az adatmodell oldalon számított oszlopot készíteni, amit Te is említettél, hogy sikerült, és itt használni a RELATED függvényt, ami a PowerPivot-ban a VLOOKUP.
– Végül VLOOKUP jellegű összepárosítást lehet csinálni PowerQuery-ben is.
Csatoltam egy minta fájlt a hiányzó párosítású kapcsolt táblákról. Az adatmodell már készen van.
3) A Power Pivot-ban hagyományos számított mező nincs.
Helyette van aMérték (Maesure), amit 2013-ban Számított mezőnek hívtak.
Ez igazából a lényege a Power Pivot-nak. Ez egy akkora téma, hogy itt nem ios tudok hozzákezdeni. Nézz utána.4) Ezt a kérdést nem értem. Mi az, hogy kiforgatsz egy táblát?
5) A PowerPivotban nincs SQL, csak DAX. Ez összefügg a 3. kérdéssel.
Szóval van minek utánanézni, ha ezekkel akarnál dolgozni.
Érdekes, de más.Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 4 months telt el-horvimi.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Hát akkor küldjed, hogy mire jutottál.
Nem tudom megállapítani, hogy mit csinálsz, de lehet, hogy nem teljesen érted a dolgot.
Az utoljára küldött fájlodban a mintafájlon semmilyen műveletet nem végzel el.
Emiatt az összefűzött verzióban bennemaradnak a többi fájlokból a fejlécek és a nem kívánt sorok is.Szóval:
1. Új lekérdezés->Fájlból->mappából–>Kitallózod->Edit (Szerkesztés)
2. A bal oldalon ott lesz a lekérdezés gyűjtemény szerkezete.
3. Mintafájl átalakítása. Ebben neked csak 2 lépés van: Forrás és Navigáció
A forrás a mintafájl, a Navigáció kibontja a mintafájl tartalmát. Itt kellene plusz lépéseket tenni, hogy vegye le az első 2 sort, majd az első sort léptesse fejlécbe, majd szűrje ki az első adatsort (sorkód <> null)
Ezt minden fájllal meg fogja csinálni.
4. Átkattintasz a végére, a végén lévő query-re, és minden jó lesz, be lehet tölteni.Imre
Nagyon érdekelne, hogy ennek mi lett a vége!
Egyáltalán mit akarsz csinálni?
Mik vannak a forrás fájlokban?
Összefűzni? Vagy Összekapcsolni?Az Excel nem alkalmas ennyi adat kezelésére sztem legyen Power bármi.
Szóval mi lett?
Megnéztem.
A belső lekérdezés, ami a mintafájl lépéseit tartalmazza, annyiot módosírtottam, hogy a fejléc előreléptetése után az első sor törlése helyet az első oszlopban kiszűrtem a null-okat. De szerintem ez mindegy.
A végső összefűzésnél (PQ2), nekem is hibát ad az oszlopnevek miatt, de ott csak annyit kell csinálni, hogy az utolsó lépést, ami a típus módosítás, kitörlöd. Ezt nem a DEL billentyűvel lehet, hanem a lépés elején lévó X megnyomásával.
Nekem így jó lett.Imre
Hát, ez elég durva, de valamit valamiért.
A probléma abban áll, hogy az alap adatokat nem így kellene bevinni, hanem rekordonként.
Amikor valaki dolgozik valamit, az egy sor egy táblában.név, tevékenység, dátum, óraszám.
Ha kétféle dolgot csinált, akkor az két sor ugyazazzal a dátummal. ha háromfélét, akkor …
Ezt a táblát kellene töltögetni.És számított oszloppal betenném a végére, hogy az adott nap hétköznap vagy hétvége. Ez magától számolódna.
Ebből csinálnék egy PIVOT táblát, ahol személyenként, hétvégére és hétköznapra kiszámolnám az össz ledolgozott órát (ha jól emlékszem a túlórák számát nem akartad tevékenységenként lebontani),és az össz napok számát, amikor dolgozott bármit.
A hétvégék ugye kapásból túlóráknak számítanak, tehát sz összes hétvégi óra túlóra, a hétköznapokon pedig annyi a túlóra, amennyivel az össz óraszám nagyobb a (napok száma*8) értéknél
Ezek számított PIVOT mezővel megcsinálhatók szerintem.Ha érdekel, akkor csinálhatnánk egy próbát, hogy egy bizonyos adatszettel neked mi jött ki azzal a rettenetes képlettel, és mi jön ki ezzel a módszerrel.
Ha pedig ragaszkodni kell az eredeti formátumhoz, akkor jobb híján maradni kell a Te megoldásodnál.
Imre
Ja, és ha valami vagy valaki fenyegetné a lábujjaidat, akkor tudod már, hogy hol keress segítséget 🙂
-
SzerzőBejegyzés