Hozzászólások
-
SzerzőBejegyzés
-
Ezt látnom kellene.
Ha nem boldogulsz vele, tölts fel pár fájlt, amiben van néhány rekord, a számlaszámokat randomizáld vagy random módosítsd. És kellene a kívánt összefűzött eredményből is egy minta. Az egész mehet egy zip-be.Biztosan megoldható…
Imre
Szia!
Az a helyzet, hogy nem nagyon értem a problémát, csak sejtem:
Látni kellene a kódot, és a hibaüzenetet is, melyik soron áll meg, meg a körülményeket is ismerni.Néhány dolgot leírok találgatásként_
– Ha a kódban a PIVOT-ot új munkalapra kéred, akkor felveszi, hogy mi volt az új munkalap neve a rögzítéskor. Soha nem lesz ugyanaz.– Más kód születik a rögzítéskor, ha már készült pIVOT az adott forrásról, mint akkor, amikor még nem készült
De inkább nem sorolom, adj még infót, vagy tölts fel DEMO-t!
Imre
Szia!
1. Egy cella tartalma csak akkor lóg át a mellette lévő cellába, ha az üres, de neked egymás mellett képletek vannak a cellákban.
2. Én nem látom, hogy hová szeretnéd kapni a túlórák számát. Gondolom naponta akarod számolni. Ez megoldható lenne úgy, hogy minden emberhez még tartozna két sor: Normál órák és túlórák. A Normál órák a felette lévő tevékenységek óráinak 8-ig eső része, a túlóra pedig a nyolc feletti.
Ha ehhez hozzáadjuk, hogy a nap hétvégére esett-e, akkor egy HA függvénnyel megcsinálható.
Tehát ha hétvége, akkor a tevékenységekre fordított teljes óraszám, azaz a három szummája túlóra lesz, különben pedig csak a nyolc feletti rész.Visszatöltöttem egy megoldást.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
Én tanítom ezt a PQ tanfolyamon, de most nem kezdek hosszú cikk írásába képekkel.
Van itt egy link, ami CSV fájlokkal magyarázza el a dolgot:
https://www.myonlinetraininghub.com/power-query-get-files-from-a-folder
Ennek az 5. lépéséig ugyanazt kell csinálnod.
A 6. lépésben látsz egy képernyő képet, amiben középen van egy 1-es, a végén pedig egy 2-es jelzés.
Az 1-es, Transform Sample File-nál lehet megadni azokat a lépéseket, amiket meg kell csinálni minden fájllal az összefűzés előtt. Itt tudod kitörölni a fejléc előtti sorokat, stb…A végén, a 2-es által jelzett utolsó ikonra kattintva már az összefűzött előnézetet látod, és itt lehetne megadni, hogy összefűzés után mit csináljon a cuccal.
Majd betöltöd a 7. lépés szerint.
Ezután a havi plusz új fájlok hozzáfűzéséról is olvashatsz!
Majd jelezz, hogy mi lett!
Imre
Vagy
kedvezmény=1-akciós ár/teljes ár. Ezt kell százalékra formázni.
A példát tekintve 1-2990/5500, ami 0,4563. Ezt százalékra formázva nulla tizedessel fogja kiadni a 46%-ot.Imre
Szia!
Hány fájl?
Milyen formátumban vannak?
Egy mappában vannak?
—————————-
Rákerestél már a dologra?A PowerQuery tud mappából összefűzni fájlokat.
Új lekérdezés->Fájlból->mappából.Ha Excel fáljokról van szó, akkor az még fontos, hogy csak egy munkalap legyen bennük, vagy mindegyikben az első legyen a kérdéses munkalap, és a munkalapokat ugyanúgy hívják minden munkafüzetben.
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 5 months telt el-horvimi.
Az lehet a probléma, hogy az előző frissítés még nem fejeződött be, mikor a ciklus a következővel dolgozik, és azt is frissíteni szeretné.
Erre különböző kísérletek vannak. Ezek közül az egyik, amire elég sok pozitív visszajelzést találtam az, hogy a kapcsolatokban ki kell kapcsolni a háttérfrissítés engedélyezését.
Ezt vagy a makróval lehet megcsinálni menet közben, vagy a fájlokon kézzel végigmész egyszer, és beállítod mindegyiknek:
Kézzel:
Adatok->kapcsolatok->Tulajdonságok (Itt találsz egy háttér frisítési beállítástMakróval:
Sub Refresh_All_Data_Connections() For Each objConnection In ActiveWorkbook.Connections 'Get current background-refresh value bBackground = objConnection.OLEDBConnection.BackgroundQuery 'Temporarily disable background-refresh objConnection.OLEDBConnection.BackgroundQuery = False 'Refresh this connection objConnection.Refresh 'Set background-refresh value back to original value objConnection.OLEDBConnection.BackgroundQuery = bBackground Next End Sub
Tehát a megnyitás és a mentés közé ez a kód kellene, ami minden OLEDB típusú kapcsolatot frissít az aktuális munkafüzetben.
Próbáld ki, és jelez vissza lszi!
Imre
Szia!
Én nem tudom ezt a hibát reprodukálni, lefuttattam a tanfolyami anyag előkészített mappájában.
A tanfolyamon különben időhiány miatt csak a CSV összefűzést néztük meg mappából.De elsőként megnézném a PowerQuery verzióját. Excel fájlok összefűzését régebben nem tudta.
Gyanús, hogy esetleg nálad nem frissült a PQ?
Tanfolyami anyag 49. diaImre
Szia!
Mit szeretnél eredménként?
Színezze őket, vagy külön lista?A külön listához képezni kell a három oszlop gyedi elemeit, és mindegyik mellé egy DARABTELI (COUNTIF) függvény a 3 oszlopra.
A azinezéshez feltetelws formazas ugyanezzel a függvénnyel.
Imre
Gondolom az a cél, hogy bármennyi alkategória lehessen.
Ha már így struktúrálod az adatokat és nem teszed külön oszlopba a kategória neveket, akkor viszont meg kell különböztetned az alkategóriákat a többi bejegyzéstől, amiket x-el jelöltél.Például a végükre írnék egy spec karaktert, mondjuk egy kötőjelet. (Édesség -, Borok -, Testápolók -, stb…)
Majd az összes kitöltött cella számából kivonjuk a kötójelre végződők számát.
És akkor a képlet így nézne ki:=DARAB2(M9:M98)-DARABTELI(M9:M98;"*-")
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 6 months telt el-horvimi.
Szia!
Az első feladatot nem látom reménytelennek, de előbb meg kellene pontosabba értenem, hogy mit szeretnél.
Az első leírásod alapján úgy értettem, hogy ha megadunk egy (azaz egy) érték intervallumot, (ami 2 értéket jelent, alsó és felső határ), akkor nézzük meg, hogy a teljes idő intervallunmban hány olyan sor van, ahol az ár e két érték közé esett. Hogy melyik árat kell nézni (nyitó/max/min/záró), az nem derült ki.Ez elég egyszerű lenne, ha két cellába valahová felvennénk a vizsgálandó intervallunm alsó és felső határát, majd az F oszlopba felvennénk egy plusz oszlopot és ott egy COUNTIFS függvénnyel megnéznénk a dolgot.
Aztán speciális szűrővel kiszűrhetnénk egy másik munkalapra pl. azokat a sorokat, ahol az ár(valamelyik) a két érték között van.
De az alapján, amit valójában csináltál azzal a mátrix dologgal, arra kell következtetnem, hogy nem csak egy ilyen vizsgálandó tartomány van.
Szóval mit is akarunk?A többi feladatrész ennél jelentősen bonyolultabb. Ha jól értem, akkor a historikus adatok alapján predikciót akarsz csinálni, hogy ha most elindul egy változás (emelkedés vagy esés), akkor annak várhatóan mi lesz a folytatása. Gyönyörű feladat, de fogalmam sincs, hogyan kezdenék bele. Valahogy így képzelem:
Elsőként azonosítom a jelenlegi eseményt (pl. emelkedett, és 300 fölé ment)
Meg kellene keresni a historikus adatokban, hogy a korábbiakban, amikor ez megtörtént, mi lett utána?
1. Megkeresem az összes ilyen esetet és az azt következő n nap adatait és egymástól függetlenül kigyűjtöm vagy/és grafikonon ábrázolom. Ezekre ránézve tudok döntést hozni.
2. Az összes eset adatait összevetve egy valószínű számsort/grafikont rajzolunkSzerintem a világban rengetegen akarnak/akartak ilyesmit csinálni. Részvények, Deviza, Crypto valuták, stb…
Lehet,hogy léteznek erre kész megoldások. Ugyan tudjuk, hogy a feladat nem megoldható biztosan, csak a döntésünket támogató eszközöket tudunk használni.Összességében ez szerintem nem Excel probléma, hanem matematikai, pénzügyi és programozási probléma.
Ha az angol megy, akkor keress rá arra, hogy: „excel predict stock price”Én rákerestem, és számtalan blog bejegyzést, fórum kérdést és videót találtam a témában.
Imre
Szia!
Kellene egy minta munkafüzet.
Legyenek benne input adatok, és egy másik, hogy mit szeretnél látni eredményként.
Pl. A mely órákban… esetén az adott sor legyen megjelölve valahogy?
A tartományból kilépés és visszalépés többször is előfordulhat a 4 év során
Olyan is lehet, hogy kilép, de soha nem tér vissza (pl. vége az adatsornak, és ép kint van)
És ha a megadott rész-tartományban tartózkodik, akkor mégis milyen műveletsor kellene? Az hogy jelenjen meg és hol?Úgy hangzik a dolog mint egy iskolai programozási feladat.
Másik kérdésem, hogy te eddig mit tettél az ügyért? Hol tartasz?
Imre
Igen!
Az INDIREKT függvény csak annyit tud, hogy szövegből hivatkozást képez. Ennek minden előnyével és hátrányával.
Előnye, hogy a szöveg darabokból összefűzhető, így meglehetősen rugalmas, lásd a saját megoldásodat.
Hátránya, hogy VOLATILE, ezért sok sor esetén nagyon lelassíthatja az Excelt.Imre
Sajnos ezt csak makróval lehet megcsinálni, azt is két szinten.
Nem létezik formátumot dinamikusan másoló függvény vagy képlet.
Első szint, hogy ha megváltozik bármelyik forrás adat (jelen esetben B4:H4), akkor neked kézzel kellene futtatni egy makrót, ami lemásolja a formátumukat az alattuk lévő cellákra úgy, hogy kiolvassa a forráscella megjelenítési színeit (háttér és betű), majd alkalmazza az alatta lévő cellákra.Második szint, hogy ne kézzel kelljen futtatni, hozzá lehet rendelni a változás eseményhez. Ezután, ha megváltozik a forráscellák valamelyike, és megváltozhat a feltételes formázás színe, lefut a szín másoló kód.
Abba a fájlba amit csatoltál, meg tudom neked mutatni. Kérdés, hogy tudod-e majd az éles fájlba alkalmazni?
Másik kérdés, hogy akarod-e, hogy emiatt makrós legyen a munkafüzet?imre
A napi árfolyamokat weboldalról frissíteni elég egyszerű, több megoldás is van rá, attól is függ, hogy milyen Excel verziót használsz.
Lényegében szükséged van az aktuális HUF/EUR és HUF/USD árfolyamokra, és ezek mindig ugyanabban a cellákban legyenek.Az már izgalmasabb, hogy ez úgy működjön ahogy szeretnéd, mert az csak eseménykezelő makróval lehetséges.
A munkalap change eseményéhez kell rendelni egy makrót, ami megnézi, hogy melyik oszlopban történt változás, és az árfolyamok alapján a másik két oszlopba kiszámolja az értéket.Ha nem makróztál még, akkor ezt a vonalat ne erőltesd szerintem, elég, ha a weboldal lekérdezést meg tudod csinálni, hogy frissítésre lehozza az aktuális árfolyamokat, és az árfolyam számításhoz marad a 6 oszlopos megoldás. Ez is megoldható különben, hogy a munkafüzet megnyitására is frissüljön.
Azért ha akarsz küzdeni, akkor itt találsz valami hasonlót.
https://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/1027944-excel-vba-calculate-euro-one-column-usd-adjacent-column-when-currency-value-placed-either-column.htmlImre
A számformátumot esetleg. Milyen formátumra gondolsz?
A textbox, listbox, combobox elemek szövegesek. Ha a cellákban lévő számformátumot is meg akarod jeleníteni benne, akkor kóddal kell importálni és nem a RowSource tulajdonsággal kell beállítani.
A cella Text tulajdonsága az, amit látsz a cellában, azt kell beolvasni. Ebben az esetben mutatja a pénznemet is, vagy az ezres elválasztót vagy tizedes jelet.Itt láthatsz egy példát rá.:
https://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/283664-multicolumn-listbox-formatted-fields.htmlJa, eszembe sem jutott, hogy nem makróval akarod, de újra elolvasva… Igen. Ahogy Delila írja.
És nem is a makrós fórumba írtad. 🙂Szia!
Először a lényeg. Az aktív chart (kördiagram) első szeletét így tudod színezni:
Activechart.SeriesCollection(1).Points(1).Interior.Color=RGB(255,0,0)
A kördiagramnak csak egy adatsorozata van (SeriesCollection), ezért ezt így hagyhatod.
Az adatpontok számát (ha nem tudod előre, hogy hány szeleted lesz), azActiveChart.SeriesCollection(1).Points.Count
paranccsal tudod lekérni mondjuk egy változóba.
Az adatpontok a chart-on 12 óránál kezdődnek, tehát az első szelet ott indul.
Amikor a chrt-ot hozod létre, biztosan ő lesz az aktív chart, úgyhogy elvileg ennyi infó elég lesz most.
Imre
Az adatok menüben van egy „Az összes frissítése /Refresh All” gomb. Ez a kapcsolatokat és a PIVOT táblákat is frissíti.
Vedd fel rögzítővel.Látom, javítottam. 🙂
Ha jól értem, akkor azt akarod csinálni, hogy bizonyos Excel fájlokat megnyitni, frissíteni az adatkapcsolatot, majd menteni és bezárni. Mindezt valahogy automatikusan.Nekem elsőre ez jut eszembe:
Egy Excel makrós munkafüzet munkalapjára egy táblázatba soronként felvenném a frissítendő munkafüzetek útvonalait.
Majd írnék egy makrót, ami ezeken egyesével végigmegy, és
1. Kinyit
2. Frissít mindent
3. Ment
4. BezárEzt a makrós fájlt kellene 1-2 naponta elindítani kézzel.
Következő lépés lehet a jövőben, hogy ez az egy makrós fájl is magától induljon el, és a munkafüzet megnyitásához rendelt eseményvezérlőben fusson a fenti ciklus, de az legyen egy későbbi projekt.
Imre
2018-03-27-22:48 Hozzászólás: Excelre hivatkozó Word körlevél abszolút hivatkozásának relatívvá tétele #4583Próbáltad már azt, hogy ha a címzettek Access-ben vannak, és a címlistákat lekérdezésekkel készíted elő?
A Wordből lehetne az Access lekérdezésekhez kapcsolni a körlevelet (iratmintát).
Az Access elvileg alkalmas konkurens használatra.
Így az iratminták is lehetnek a hálózaton, és lehet őket központilag karbantartani, és a címlista is lehet ugyanott, és egy helyen tartod karban.Nem próbáltam több user-rel, de elvileg működnie kell.
Imre
Ez a Date Picker ügy valóban probléma az Excel esetén. Access-ben szépen meg van oldva.
Excel-ben a 32 vs. 64 bites verzió eltérésnél is van gond, 64 biten nem nagyon van ilyen vezérlő. Én most például 64 bites O365 alatt nézem és itt nem létezik Date Control.Egy pár éve találtam egy ingyenes Add-in-t, ami viszont működik.
https://www.rondebruin.nl/win/addins/datepicker.htmHa felteszed, és engedélyezed, akkor a jobb klikk a cellán menüben benne lesz a Date picker.
Időt viszont nem lehet vele választani.Másik lehetőség lehet, hogy az adott munkalap vagy akár munkafüzet adott oszlopainak jobb klikk eseménye egy űrlapot hoz elő (amit Te csinálsz meg), ahol előre feltöltött legördülőkből lehet évet, hónapot, napot, majd órát és percet választani.
Imre
Értem.
Annyit tegyél meg lszi, hogy készítesz egy minta fájlt. Ne nekem kelljen ezzel időt tölteni.Köszi!
Szia!
Egy cellában többször is előfordulhat a keresett szó? Az baj lenne.
Tegyél fel egy mintát, és add meg egy példán, hogy mit szeretnél látni!Imre
Szia!
Egy kicsit trükközni kell. Egy változóba kiolvasom az aktuális sor N oszlopából a cella címét, és azt varázsolom be a felt. formázás képletébe.
Sub Szürke() ' ' Szürke Makró Dim a As Integer Dim b As String For a = 3 To 14 Range(Cells(a, 1), Cells(a, 13)).Select b = Cells(a, 14).Address Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:="=" & b & "=1" ....
A plusz sorokat tedd be és cseréld ki, és jó lesz!
Imre
A kérdésből nem nagyon tudom mit szeretnél megtudni.
De hátha az aktuális fájl útvonalát:
=CELLA("filenév")
Erre gondoltál?
Imre
Szia!
Úgy látom neked egy alapos PIVOT tábla ismeretre lenne szükséged.
Gyere el a következőre! 🙂
http://pentaschool.hu/excel/excel-kimutatas-pivot-tabla-tanfolyam.phpCsatoltam egy megoldást
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.2018-03-04-16:15 Hozzászólás: [Resolved] Adott tulajdonságú elemeket tartalmazó tömb keresése tömbben #4481Szia!
Egy kicsit megizzadtam vele, de összejött.
Erre gondoltál?
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
Látni kellene azt a fájlt.
Előtte egy checklista:– Ne legyen az adatlapon shape objektum
– Ne legyen activeX vezérlő
– Ne legyen a fejlécben főleg (vagy sehol) megjegyzés
– Ne legyen beállítva sehol a „Sortörésel több sorba – Wrap text)
– Ne legyen feltételes formázás
– Még jobb, ha semmilyen formázás nincs
– Ne legyen semmilyen szegélyezés
– Nyomj egy Ctrl-End-et, hogy hol hiszi az Excel a dokumentum végét.Ha nem jó, javítsd!Végül próbáld ki, hogy az adatokat átteszed egy új munkafüzetbe értékként, és kipróbálod.
Mi lett?
Imre
Arra nincs lehetőség, hogy a kódban ne legyen benne valahogy.
De a kódot le tudod védeni.ha átmész a VBA szerkesztőbe, akkor:
Tools->Options->VBA Project Properties->Protection->Lock Project for Viewing
Itt megadsz egy jelszót.Így ha valaki más megy át a szerkesztőbe, az egész projekt be lesz csukva, és ha ki akarja nyitni, kéri a jelszót.
Másik, vagy további opció, ha nem csak beírod a jelszót, hanem egy valamilyen karaktersorozatot valamilyen algoritmussal transzformálsz, ami nehezen lekövethető, és a végeredménye az eredeti jelszó lesz.
Ennek viszont alaposan utána kell járni.De szerintem a projekt védelme elég biztonságos egy átlag user előtt.
Imre
Szia!
A password dolog így nem kerülhető meg.
Az a biztonságos, ha egy inputbox-ban megkérdezed a jelszót, és nem kerül bele a kódba.Tehát:
Private Sub Workbook_Open() Dim v as string v=inpubox("Jelszó:") Sheets("mlap1").Unprotect Password:=v stb..., mindenhol a v-t beírva End Sub
A frissítés végén a hibaüzenet lehet, hogy azért lehet, mert a frissítés esetleg még nem fejeződött teljesen be.
próbáld ki, hogy a RefreshAll sor után írsz egyApplication.Wait(Now + TimeValue("0:00:5"))
Ez 5 másodpercet vár, mielőtt tovább futna. Addig mehet a frissítés a háttérben.
???Ha ez nem menne, akkor próbáld meg azt, hogy a kapcsolatoknál kézzel kikapcsolod a „Frissítés a háttérben” opciót.
Adatok->kapcsolatok->Tulajdonságok->Háttérfrissítés engedélyezése vagy ilyesmi.Ebben az esetben lehet, hogy a Wait sem kell.
???Imre
Szia!
Ez csak makróval oldható meg.
Ha nem nagyon elriasztó, vagy tilos.A munkafüzet megnyitás eseményéhez rendelhető makró. Titok is ezt próbálta javasolni.
A makró felodja a lapvédelmet, frissíti a kapcsolatot (nem tudom mi az, PIVOT vagy egyéb), majd visszateszi a védelmet. Ha nincs egyéb kapcsolat, akkor a RefeshAll is megteszi.
Ehhez persze indításkor, amikor kérdezi, engedélyezni kell a makrókat.
A makrót neked kell létrehozni, majd mentés másként-el makróbarát munkafüzetként elmenteni.
Megpróbálom leírni a lépéseket:
1. Bármelyik munkalap jobb klikk -> Kód megjelenítése. Ezzel átvisz a makró szerkesztőbe, és az aktuális munkafüzet mint projekt lesz aktív a bal oldalon
2. Kettőt kattints a bal oldalon a ThisWorkbook ikonon
3. A jobb oldali ablak tetején látsz egy legördülőt Most az van belírva, hogy General, ezt váltsd át Workbook-ra
4. Megjelenik az üres WorkBook_Open eseménykezelő Sub. Ebbe kell beletenni azt, amit a megnyitáskor szeretnél.Másold a Sub és End Sub közé a következő kód belsejét, hogy végül így nézzen ki:
Private Sub Workbook_Open() Sheets("lapnév").Unprotect Password:="password" ActiveWorkbook.RefreshAll Sheets("sheetname").Protect Password:="password" End Sub
A lapnév és a password szövegeket cseréld le értelemszerűen.
Mentsd el a munkafüzetet makróbarátként.
Próbáld ki.
???Imre
Szia!
Nem fog működni.
Adatérvényesítésnél lista forrásként nem adható tömb, csak tartomány vagy tartományra mutató név.De ha csak simán felsorolod őket a lista forrásánál pontosvesszővel (vagy angol Excel-nél vesszővel) elválasztva, akkor gyakorlatilag ugyanazt éred el, azaz nem kell felvenni a munkafüzetbe semmilyen tartományba. Nem kell őket idézőjelbe tenni. Ha idézőjeleket is írsz, azok megjelennek a lista választáskor, és végül a cellában is.
Igaz, így nehezebben karbantartható, de ez van.
Imre
Örülök, hogy sikerült.
Ha jól értem, akkor ez egy sima VAGY művelet.
tehát ha C és D oszlop aktuális adatait összefűzöd, akkor elég egy ciklust futtatn, ami ráadásul kiléphet, ha lentről felfelé már talált 10 előfordulást.
Tehát tegyük fel, hogy nev1 és nev2 az, amiket keresel így felcserélve.
Csinálsz két változót. Az egyikbe beleteszed nev1 & nev2-t (legyen a), a másikba nev2 & nev1-et, (legyen b).A ciklusban pedig az a feltétel, hogy
ha az aktuális sorban A oszlop és B oszlop =a vagy A oszlop & B oszlop =b, akkor tegye el a sor számát.
De lehet úgy is, hogy csinálsz egy számított oszlopt előbb, ami összefűzi az A és B oszlopot, és abban keresel. A VAGY ekkor is kelleni fog.
Mit gondolsz?
imre
Szia!
Ez egy 1 dimenziós tömb.
Amikor deklarálod, akkor dinamikus tömbként tedd.
Dim sorszamok() as integer vagy long
Amikor értéket akarsz bele tenni, akkor Redim kulcsszóval újradimenzionálhatod.
Ha a már benne lévő elemeket meg akarod őrizni, akkor a Redim Preserve parancs kell.
Összedobtam egy kis példát, ami az első 500 páros számot beírja egy dinamikus tömbbe While ciklussal.
Külön változóban számolja (i), hogy hol tart a számolással, és külön változót növel akkor, ha párosat talál(tombszamlalo). A tömböt csak utóbbi esetben méretezi át, a végén kiírja a tömb méretét.Sub tomb_proba() Dim sorszamok() As Long Dim i As Integer Dim tombszamlalo As Integer i = 0 tombszamlalo = 0 Do While i <= 1000 If i Mod 2 = 0 Then ReDim Preserve sorszamok(tombszamlalo) sorszamok(tombszamlalo) = i tombszamlalo = tombszamlalo + 1 End If i = i + 1 Loop MsgBox UBound(sorszamok) End Sub
A tömb rendezése már érdekesebb, mert a tömbökön nincs natív SORT metódus a VBA-ban.
Tehát vagy magadnak kell egy rendezést írni (nyilván csak keresni kell egyet a neten), vagy megpróbálod használni a .NET Core libet, azon belül azArrayList konstrukciót.
Erre leírást itt találsz:
http://www.snb-vba.eu/VBA_Arraylist_en.htmlA bal oldali tartalomjegyzékben van rendezés témakör is.
Ez egy szuper dolog.
Ebben az esetben persze a fenti tömböt is ArrayList-ként kell megcsinálni, és az Add metódusal beletenni a sorszámokat.Végül egy felvetés:
ha az egész algoritmust úgy csinálnád meg, hogy lentről lépkedjen felfelé, akkor a tömbbe eleve csökkenő sorrendben lennének a sorszámok nem?
Bár ha a két ciklus egymás után ugyanazon a tartományon megy végig, akkor ugye egymás után lesznek rendezve.
És ha csak egy ciklust csinálsz és vagy feltétellel nézel két dolgot?
Vagy az első ciklus változtat valamit az adatokon?Imre
Hát, akkor azt még kipróbálhatnád, hogy az Excel 2013-ban vannak Római-Arab szám váltó függvények.
Meglepetésünkre RÓMAI és ARAB a nevük.
Ha a szövegedben pontok vannak a kerületek mögött, akkor egy segédoszlopba kiveheted az első pont előtti római számot, majd azt arab számmá alakítod.
Ezután ezen oszlop alapján rendezed a táblát.
Ha például az A2-ben van egy címed, akkor:=ARAB(BAL(A2;SZÖVEG.KERES(".";A2)-1))
???
Imre
Sziasztok!
Ahogy Delila írta. Annyi, hogy ha jól érzékelem, akkor Ő 2007-es Excel-t használ.
20010-től itt találod:
Fájl->Beállítások->Speciális -> Ennek a végén -> Egyéni Listák szerkesztéseA Listaelemeket bepötyögöd egyesével, Enterrel lezárva egymás után, ha végeztél, akkor megnyomod a Hozzáadás gombot, majd az OK-t
Másik lehetőség, ha egy tartományba előre leírod a római számokat egymás alá, és az Egyéni listák szerkestésében beolvasod, majd Hozzáadás és OK.
Ezután adatok->Rendezés
Lásd a csatolt képet.
Én pontokkal a végén vettem fel őket, és simán berendezte, nem volt hiba IX. kerületnél.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Sziasztok!
Csak annyit tennék hozzá, hogy ha nem akarod letárolni a hónapok neveit egy külön tartományba, akkor ebben a korábbi cikkben leírt „trükkös” megoldással is meg lehet csinálni, mivel a dátumból neked is csak a hónap rész kell.
Imre
Szia!
Ezt makró programozással lehet megoldani.
Tulajdonképpen azt is lehet, hogy az első munkalapon kitöltesz egy rekordot, és utána mondjuk egy gombnyomásra megcsinálja amit szeretnél. Meg lehet csinálni Makrós űrlappal is persze.Natív Excel képletekkel ez nem megoldható szerintem.
Imre
Hogy neked mennyi bajod van! 🙂
1. Kimutatás->Jobb klikk-> Kimutatás beállításai -> Adatok lap
2. Mezőnként megőrzendő elem száma: SemennyiSzerintem itt kell keresni.
???Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 9 months telt el-horvimi.
A Printarea részhez:
resz1.address
Imre
Örülök, ha tudtam segíteni.
A cikket nem most ígérem, de sort fogok rá keríteni, mert nem először jött elő.
Nézz rá néha az oldalra, vagy majd jön egy hírlevél, esetleg a Facebook oldal + az oldal követőinek hírfolyamában.Ha van korábbi Excel verziód, az is fog futni Win 10-en, nincs olyan, hogy Excel for Win10 🙂
Az üres cella probléma csak eseménykezelő makróval (change esemény) lenne megoldható, de ott meg pláne gond lesz, mert az Excel makrók és a LibreOffice (vagy hasonló) makrók nem teljesen kompatibilisek.
Úgyhogy ezt kézzel kell csinálnod, vagy utánanézel.
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 10 months telt el-horvimi.
Húha, ez egy XLS fájl. Milyen Excel-t használsz?
A kérdéshez találtam megoldást, feltételezve, hogy nincsenek duplikációk a tartományban.
Két megoldást is beletettem.
Valószínű, hogy írok róla majd egy cikket, köszi a kérdést!Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
Ez már egy speciálisabb eset, de van rá megoldás, csak keresni kell 🙂
Én pl. többek között itt találtam:
https://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/553903-count-unique-values-filtered-column.htmlA használt képlet elég bonyolult, nem elemeztem.
=SUM(IF(FREQUENCY(IF(SUBTOTAL(3,OFFSET(A9,ROW(A9:A42)-ROW(A9),,1)), IF(A9:A42<>"",MATCH(A9:A42,A9:A42,0))),ROW(A9:A42)-ROW(A9)+1),1))
A képlet nyilván tömbképlet (CSE), a tartomány a képlet szerint az A9:A42-ben van, ezt módosítsd értelemszerűen.
Ezen kívül a függvények neveit magyarra, a vesszőket pontosvesszőre kell változtatni, ha magyar Excelen dolgozol.Hozzátenném még, hogy Excel 2013 óta az egyedi elemszámot a PowerPivot-tal is meg lehet csinálni, semmi tömbképlet.
Imre
- A hozzászólás módosításra került: 6 years, 10 months telt el-horvimi.
Én nem hinném, hogy a LibreOffice makró szinten kompatibilis lenne az Excel-lel.
Szia!
Hát, ez klasszikus FKERES / VLOOKUP problémának tűnik.
Imre
Szia!
Az E1-ben látok egy legördülő listát, ami a K oszlopban lévők közül a Pirosakat kellene hogy tartalmazza,
és az E3-ban ezután a fent kiválasztott piroshoz tartozó meccsek jönnének fel?Jól értem?
Ha igen, akkor ezt sima Excel natív megoldással nem lehet megcsinálni.
Úgy alapból sem, nemhogy még frissüljön is, ha új táblázatot teszel a K:O oszlopokba.Egy makrót lehetne írni arra, hogy ha új táblázatot teszel be, akkor gyűjtse ki külön-külön tartományokba a bajnokságokat és a hozzájuk tartozó meccseket, majd valamiféle összerendelést is csináljon közöttük, végül rendelje őket a legördülő menühöz.
Ez egy elég szép munkának néz ki, és talán túlmutat egy fórum keretein, de hátha lesz valaki, aki kihívásként megpróbálja.
Imre
Ha ez egy hosszabb folyamat része, és automatizálni szeretnéd, akkor ennek a kis résznek a megoldása valóban kevés lesz. Egy fórumban viszont nem elvárhatóm az, hogy komplett feladatokra komplett megoldásokat kapjunk.
Ha minél részletesebben tudod specifikálni a feladatot (lépések, ahogy kattintgatsz), és tudsz szerezni rá pénzt is, akkor biztosan lesz rá jelentkező is, aki elkészíti a makrót.
A kapcsolat menüponton keresztül tudsz levelet küldeni nekünk.
imre
Az autoszűrő nem dinamikus.
Tehát ha változtatod a nevet a legördülőben, akkor előbb ki kell kapcsolni a szűrést a segéd2 oszlopban.
Vagy utána is lehet, kikapcsolod és újra szűrsz az 1-re.Ahhoz, hogy a felhasználó változtatásakor magától menjen a szűrés is, eseménykezelő makrót kellene írni.
Ha ez a tudás neked nincs meg, nézz utána, vagy fogadd el, hogy néhányat még kattintanod kell.imre
Szia!
Visszatettem egy fél-háromnegyed megoldást.
Tettem segédoszlopokat mindkét lapra.
A kettes lapon nevet váltasz fent, s az utolsó oszlopban ott lesz egyes, amiket keresel. A szűrést már kézzel kell megtenni az egyesekre.Mit gondolsz?
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
Neked sincs jobb dolgod éjjel fél 3-kor? 🙂
Átfutottam a feladatot, értem is asszem.Nagy valószínűséggel ezt csak makróval lehetne automatizálni. Főleg, ha az eredményt helyben szeretnéd megszűrni.
SQL-el még látok megoldást, de annak az eredményét csak egy harmadik táblába lehetne kitenni.Sima Excel lépésekkel jutottál eredményre?
Ha az 1-es lapon szűrsz egy névre, akkor a termék oszlopban nem várható ismétlődés ugye? (remélem)Imre
Szia!
Imádom az ilyesmit!
Megmondom őszintén, fogalmam sincs. Nyilván ennek helyesen kellene működnie, azaz csak a látható cellákba kerülnek bele az értékek. Viszont simán láttam már olyat, ha nem is ennél a problémánál, hogy ugyanott, elvileg ugyanolyan gépen és Excelen más viselkedés volt egy funkció esetén.Nem tudok ilyen beállításról. Milyen Excel?
Próbálj futtatni egy javítást rajta.Megpróbálnám még, hogy ha előtte kijelölöm a szűrt oszlopot, majd megkérem, hogy csak a láthatókat jelölje, és utána másolom, akkor mit csinál.
???
Imre
Szia!
Gondolom a screenupdating-et kikapcsoltad.
FSO-val próbáltad, nem gyorsabb?Itt egy trükk, ha a kézzel jó a sebesség, hátha:
Küldesz neki egy ctrl-S-t, majd bezárod.SendKeys "^s" DoEvents ThisWorkbook.Close
???
Imre
Szia!
Próbálok udvariasan fogalmazni, mert amikor megláttam fájl tartalmát, sok minden eszembe jutott … 🙂
Szóval egy ilyen adatszervezéssel, ami enyhén szólva alulstruktúrált, összesítési feladatokat csak fáradtságos kézi munkával lehet csinálni. Aztán talán lehet rá írni egy makrót, ami talán még működik is, ha a városnevekhez képest valahogy biztosan megtalálható az a bizonyos cella, amiben a hozzájuk tartozó százalékok vannak.De néha az adatbevitel egyszerűen tartása miatt (szépen látszódik minden város külön táblázatrészben), szembe kell nézni a szívással, ami az összesítést illeti.
Azért konstruktív ötletem is lenne:
Ha az én feladatom lenne, akkor dühömben a következőt csinálnám
1. Minden lapon csinálnék egy városonkénti kigyűjtést Ha a munkalapok azonos felépítésűek, ugyanazokkal a városokkal és a városokhoz tartozó összesítő cellák is ugyanott vannak, akkor ez elég gyorsan megvan, mert másolható. (Ez a három lapon igaz volt)2. Az összesítő lapon felírnám az első oszlopba az összes munkanapot az adott hónapban, az első sorba az összes várost. A módszer kihasználja, hogy a dátumok a munkalapok nevei, tehát nem dátumokat írok, hanem a munkalapok neveit.
3. Egy elég bonyolult képlettel behivatkoznám az egyes lapokról az 1. lépésben kigyűjtött százalék értékeket.
Megcsináltam, visszatöltöttem, nézd meg!
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
A 2016-os Excelre sokan panaszkodnak mindenféle miatt. Lenne pár kérdésem:
– 2013-ban próbáltad?
– Kézzel mentve is lassabb a mentés?
– Excel 2016 vagy Office 365 Excel az, amivel a gond volt?
– Utána kerestél-e már a problémának, és ha igen, mit találtál?Imre
Szia!
Első körben a rendezés cégnév szerint elég sokat segítene, mert az ugyanúgy kezdődők egymás alá kerülnének.
Ha jól sejtem, a részlegesen egyezőeket cégenként más-más színnel akarnád jelölni. Kézzel ez megoldhat lenne, ha egyesével csinálnál egy nagy halom feltételes formázást (Tartalmazza szabály)
Én azt találtam ki, hogy csinálok egy számított oszlpot, ahová megpróbálom generálni az alapnevet a következők szerint:
Ha az eredeti cégnév nem tartalmaz szóközt, akkor az lesz az alapnév, ha tartalmaz, akkor a szóköz előtti rész lesz az alapnév. Ez alapján sorba rendezve az egyforma alapnevűek egymás után kerülnek.Nem lesz jó pl. az Amazon.com-ra, de ilyenből nem sok van szerintem.
A rendezés után lehetne feltételes formázással jelölni a duplikációkat a kalkulált alapnév oszlopban, ugyanazzal a színnel.
Hogy a duplikációk más-más színűek legyenek, az szerintem már makró kérdése
Visszatöltök egy verziót, ahol az alapnév oszlopban van a képlet, és a rádeső részt rendeztem és feltételes formáztam is (Cellakijelölési szabályok -> Ismétlődő értékek..)
Majd szólj vissza, hogy tudod-e használni.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Én is köszönöm, megint tanultam valamit.
Szia!
Átjött a csatolmány.
Nem semmi, de találtam rá megoldást.
Van egy korábbi cikk, amit az egyedi elemszám megállapításáról írtam, ezt továbbfejlesztve lehet eljutni erre a megoldásra.
Igazi varázslat.
Visszatöltöttem, elemezgesd!Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
Én nem látok csatolmányt.
Másik egy kérdés:
Ha van az első oszlopban egy vagy több ismétlődés, akkor a hozzá tartozó szöveg is ugyanaz minden előfordulásnál?
Ha jól értem, akkor igen.A probléma egy VBA UDF-el valóban megcsinálható.
A másik út egy jó kis tömbképlet lehet.
ha küldesz mintát, eljátszogatok vele.Imre
Megtaláltam, hogy melyik kódot próbálod használni:
https://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/601054-send-email-macro-multiple-recipients.htmlVan vele több probléma, de elvileg kellene valamit csinálnia.
Ha D4-től vannak az email címeid, de nem tudod, hogy mennyi, akkor a címzett listát ne állítsd össze nagyobb tartományra, mert akkor tele lesz üres pontosvesszőkkel.Egy ciklus kell a D4-től az utolsó celláig, és úgy összefűzni őket pontosvesszővel tagolva, kb. úgy, ahogy most is van.
Próbáld meg, és ha nem megy, segítek.Imre
Szia!
Kerestél a neten megoldást?
Ha nem, akkor íme néhány. majd jelezd, hogy melyik lett jó!
https://www.rondebruin.nl/win/s1/outlook/signature.htm
https://stackoverflow.com/questions/8994116/how-to-add-default-signature-in-outlookImre
A műszak lapon az első sorban a B oszloptól egy rakás formátum be van állítva feltételes formázással, és még az is be van állítva egyéni formázással, hogy napként és simán sorszámmal jelenítse meg. Azaz az egyéni formátuma „n”.
A képlet másolása sima Ctrl+V beillesztéssel viszi a formátumot és a feltételes formázást is. Többször kipróbáltam. Ha neked nem, akkor a B1 beillesztése után, mielőtt jobbra húznád, másold át a formátumot is.Imre
2017-11-26-15:04 Hozzászólás: [Resolved] Sorbarendezés mezőre kattintva dinamikusan futás közben #4009De ha a rendező gombokat kiteszed a gyors elérési eszköztárra, akkor egy kattintással elérhetők lesznek. Ebben az esetben csak belekattintasz bárhová az oszlopban (lehet a fejléc is), és megnyomod a megfelelő irányú rendezés gombját. Emellett a jobb klikk gyorsmenü rendezés menüjét is használhatod.
Imre
2017-11-22-08:51 Hozzászólás: [Resolved] Sorbarendezés mezőre kattintva dinamikusan futás közben #3995Hali!
Ahogy Delila mondja.
Ha konkrétan meg akarsz spórolni két kattintást, akkor eseménykezelő makrót kell írni.
Meg lehet csinálni, de szerintem nem sok értelme van.Imre
- A hozzászólás módosításra került: 7 years telt el-horvimi.
Hali!
Tegyél töréspontot ehhez a sorhoz, és amikor megáll, akkor nézd meg, hogy mi van a tömb aktuáls elemében.
Esetleg tedd előbb az egészet egy változóba, és annak a tartalmát nézd meg, mielőtt az Open lefut.Viszont én még továbbra is az összerendeléseken lovagolnék, ugyanis a Dir az oprendszer szerinti un. rendszer sorrendben olvassa a fájlokat. Neked meg szerintem minimum ABC sorrend kellene.
Lehetséges megoldások:
1. A két mappa fájljainak a nevét beolvasod két külön tömbbe, majd rendezed őket (A neten van sok Bubble sort vagy Quick sort minta.2. A két mappa fájlneveit beolvasod Dir-el két Excel tartományba, és külön-külön az Excellel rendezteted őket.
Így egymás mellé kerülhetnek a párok.
Ezután vagy a tömbön, vagy az Excel tartományon lehet ciklus futtatni, és megcsinálni a feldolgozást.Imre
Sziasztok!
Én nem látok csatolmányt. Az lehet?
Delila bemásolta a kódot, azt látom.Elsőre nekem is olyasmi jutott eszembe, mint Delilának, hogy mi alapján történik az összerendelés?
Az intézőben látott sorrend és a Dir által adott sorrend nem biztos, hogy ugyanaz.
Másik, hogy egy kicsivel több információ kellene arról, hogy most mi történik?
Mi az a „nem kívánt működés” ?Debug-oltad?
A tömb két sorának feltöltése után a tartalma rendben van? Jól vannak párban?
Imre
Szia!
Először:
Mindent írj át HAHIBA verzióra. Így csak egyszer keres és nem kétszer. tehát gyorsabb lesz.Másodszor:
A válaszban megírtam, hogy mit kell írnod.
Az nem az, amit te most írtál. Nézd meg jobban. Csak sorokra tördeltem, hogy kiférjen.Imre
Szia!
Sikerült reprodukálnom a problémát.
Ez egészem megdöbbentő.
Ha lesz időm, kipróbálom PowerQuery-vel is, hogy ott igaz-e ez a probléma.A jó hír az, hogy sikerült találnom egy megoldást.
Mielőtt ezt elmondanám, engedd meg, hogy a képletedhez hozzászóljak.
2007 óta nem szokás használni a HA(HIBÁS… szerkezetet, mert így mindenképpen kétszer fut le a keresés.
Mindegy, hogy HOL.VAN vagy FKERES, nagyon nem hatékony. Helyette a HAHIBA függvényt használjuk.
Ez volt az egyik új függvény a 2007-ben.
Olvasd el ezt!Node a fő probléma megoldása az (jobb híján), hogy az INDEX függvényben használni kell az oszlop paramétert is, és azt a fejlécben történő dinamikus kereséssel adjuk meg.
Írtam az INDEX függvényről is nemrég
Tehát 2D keresést kell csinálnod, ami csak a lényeget tekintve kb. így nézne ki:
INDEX(Könyvelés.xlsm!Könyvelés_query; HOL.VAN([@[Bejövő Számlaszám]]; Könyvelés.xlsm!Könyvelés_query[Bizonylatszám];0); HOL.VAN("Bizonylatszám";Könyvelés.xlsm!Könyvelés_query[#Fejlécek];0))
Tehát Az INDEX függvény a teljes „Könyvelés_query” táblában keres, és az adatot az annyiadik sorból adja vissza, amit a HOL.VAN megtalált, és az annyiadik oszlopból, ahol a könyvelési tábla fejlécében a „Bizonylatszám” szöveg van.
Ez nekem működött az összerakott demóban.
Imre
Szia Feri!
Ez a függvény a 2007-es Excelben jelent meg. Kompatibilitási módban elvileg nem használható.
Próbáljátok a fájlt xlsx-ként elmenteni.Imre
Ez egy tömbképlet, valóban nem egyszerű, de nem is érdekes, csak használd.
Ha jobban megnézed, akkor az I34-ben van az a szó, amit keres az A1:N30 tartományban.Ugyanígy találja meg az „óceán” és az „öböl” szavakat is.
Imre
Igen, van.
Visszatöltöttem a megoldást, ami a listák alatt van.
Az eltérések okait is odamásoltam.Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.A képen lévő listát Speciális szűrővel kaptam meg.
A neked bejövő listából a cikkszámok oszlopot kimásoltam, kivettem az ismétlődéseket és azt használtam kritériumtartományként.
Egy egész sorozatot találsz az eszközről:A többit pedig leírtam az előzőben.
Imre
Szia!
Megnéztem. A problémát a futár oszlop okozza. Ez nem tudom mi. Talán a csomag?
Ha jól látom, akkor ugyanarra a cikkre futáronként meg akarod ismételni a raktárkészlet információkat.
Ezt natívan Excellel vagy akár Access-el sem tudnám megoldani.A feladat egy szűrés, de mivel a futár információ nincs benne a raktárkészlet táblában, ezért azt csak a cikkszám alapján lehet összefüggésbe hozni a kapott listával. Ez egyszerű. Én speciális szűrővel csinálnám.
De ezután generálni kell bele cikkszámonként ismétlődéseket minden futárhoz.
Ez csak kézzel lehetséges, illetve makróval lehet automatizálni.A csatolt képen van, amit egy irányított szűréssel gyorsan meg lehet csinálni. Ezután a nem ismétlődő cikkszámok elé egy sima Index/Hol.van-al ki lehet szedni az első lapról a Futár infót. Az ismétlődő cikkszámok sorait kellene ezután a lista végére másolni még egyszer,és képezni a Futár adatot elé. Na, ez az, ami probléma.
imre
- A hozzászólás módosításra került: 7 years, 1 month telt el-horvimi.
- A hozzászólás módosításra került: 7 years, 1 month telt el-horvimi.
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
A két táblát külön-külön tudod összesíteni egy-egy PIVOT táblával.
Hely adat csak az elsőben van, feltételezem, hogy ezek különböző raktárak.
Tehát az elsőben cikkszámonként, azon belül raktáranként összesíteném a készletet.A második gondolom a megrendelések. Ha ez egy webshop szerűség, és egy megrendelés több cikket is tartalmazhat, akkor én hiányolom a második fejlécből a megrendelésszámot, vagy valamit, ami megmondja, hogy mely cikkszámok tartoznak egybe (ez lenne a csomag) aminek a hozzá tartozó cikkek esetén azonosnak kell lennie.
Viszont nem nagyon értem, hogy mit szeretnél eredményként?
Hogy az egyes megrendelések (csomagok) egyes tételeit melyik raktárból kellene kiszolgálni?Fel kellene töltened egy olyan mintát, amiben benne van az első két táblából egy-egy minta, és az eredmény tábla is, amit látni szeretnél. Utóbbi kézzel összeállítva persze
Imre
Ha csak egy ember használja egy időben, akkor a szinkronizációs módszerrel szerintem megoldható a dolog.
Helyi gépen használja, és ha van internet, akkor mentés után szinkronizál.Ehhez persze ugyanannak a usernek a drive-jára kell a szinkronizációt beállítani a különböző gépeken.
Legbiztosabb, ha mindig ugyanazzal a géppel használják, csak a gép van bárhol, ahol van net.
A multiuseres megoldás biztosan nem fog működni.
Imre
Szia!
A bármilyen box is csak egy mappa, ami egy távoli szerveren (felhőben) van.
Nem lehet ott többen megnyitni, és egy időben szerkeszteni egy Excel fájlt.Ezek a box-ok (általában) arra valók, hogy a saját gép és a felhő között szinkronizál valami program a te gépeden, vagy direkt te feltöltesz, és esetleg megosztasz fájlokat.
Nem a felhőben szerkesztesz, hanem a saját gépeden, majd te feltöltöd, vagy automatikusan szinkronizál.
Ha pl. ketten szerkesztenek egy Excel fájlt, amit a felhőből nyitottak ki, akkor mindketten a saját gépen dolgoznak. Mentés után automatikus vagy kézi szinkronizálás esetén a két fájl akár külön úton utazik vissza a felhőben lévő mappába. Vagy felülírják egymást, vagy (pl. Google Drive) verziókezeléssel több fájl keletkezik.Ha egyszerre akartok szerkeszteni, akkor valami web alapú (Kliens-Szerver) adatkezelés kell. Pl. Google Spreadsheet, vagy valami egyedi fejlesztésű dolog, ahol a konkurens hozzáférést a szerveren futó program kezeli, a kliensek pedig böngészőben futnak.
A OneDrive-on van web alapú Excel, amivel a szerveren lehet szerkeszteni a fájlokat.
Ez makrótól független.
Ha esetleg nem Excel fájlra gondoltál, akkor is hasonló a helyzet.
Szerintem.
Imre
Szia Péter!
Kicsit agyaltam ezen, és szerintem sikerült megoldani.
Tömbképlet van benne, leírtam, hogy hogy működik, és hogy kell használni.Nézzétek meg.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.2017-10-03-07:47 Hozzászólás: [Resolved] Ismétlődések eltávolítása segédoszlop nélküli képlettel #3924Én is köszi az inspirációt.
Végre megszületett egy cikk a témában, ami az egyedi elemek megszámolása óta volt tartozásom.Szia!
Office 2016 és Office 365-től a PIVOT automatikusan csoportosít, ha egy dátum oszlopot behúzol.
By Design.Csak registry hack-el lehet erről lebeszélni. Gyönyörű.
Én egy beállítást tettem volna valahová.Van egy másik lehetőség. Ha előbb a filter dobozba húzod, és utána a Sor vagy oszlop dobozba, akkor nem csoportosít. Kipróbáltam, nekem működött.
Bővebben:
http://blog.contextures.com/archives/2017/01/19/how-to-prevent-grouped-dates-in-excel/
Imre2017-09-30-00:09 Hozzászólás: [Resolved] Ismétlődések eltávolítása segédoszlop nélküli képlettel #3901Szia!
Találtam egy másik megoldást itt:
https://www.myonlinetraininghub.com/excel-extract-a-unique-listNincs benne magyarázat, de megfejtettem, és a visszatöltött fájl utolsó két oszlopába megvalósítottam asima, és a rendezett egyedi listát, és szövegdobozokban leírtam, hogy hogy működik szerintem.
Egyszerűen brilliáns. Bárki találta ki, gratula neki!
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Szia!
Ez egy kicsit megmozgatta a fantáziámat!
Nem tudom, hogy hány kör van valójában az éles adatbázisban, de erre csináltam egy verziót adatbázis függvénnyel.A trükk az, hogy annyi feltétel tartományt kell csinálni, ahány kör van. (jelenleg 5)
A kék tartományok azok. Az első oszlopuk konstans, a második átveszi a fejlécbe a kiválasztott nevet.
Mindegyik el van nevezve, növekvő számozással (feltetel_1, feltetel_2, stb.. 5-ig)A lenti narancs cellákban van a függvény, ami a lényeget csinálja.
=AB.MEZŐ($A$3:$I$13;"Autó";INDIREKT("feltetel_"&A17))
Az első paramétere az adatbázis tartomány, a második, hogy melyik oszlopból szeretnél egy mezőt visszakapni, és a harmadik, hogy milyen feltétel szerint szűrjön. A feltételt INDIREKT függvénnyel, a „feltelel_” szövegből, és az aktuális kör számából rakjuk össze.
Én nagyon meg vagyok magammal elégedve.
Imre
Attachments:
You must be logged in to view attached files.Hát, ha ez így jó neked, akkor ok.
A nullák törlése már egyszerű. Csak autoszűróvel rászűrsz abban az oszlopban a nullákra, majd a kapott sorokat törlöd.imre
Szia!
Ilyen lehetőség alapból nincs az Excelben. Két fájl vagy munkalap esetén lehetne összehasonlítást csinálni, de ugyan annak a cellának a változását detektálni függvényekkel nem lehet.
Eseménykezelő makrókkal lehet ilyesmit csinálni, hogy ha változik egy figyelt cella vagy tartomány valamely cellája, akkor egy rejtett lapra, vagy általad megadott helyre beírja, hogy mi volt z érték, és mi lett az új.
Mindezt viszont minden módosításra megteszi, hacsak nem még azt is leprogramozod, hogy megnyitás után csak az első módosítást figyelje.
Ehhez bele kell ásnod magad a VBA-ba, azon belül az eseménykezelésbe. Ha rákeresel, akkor fogsz találni megoldásokat a neten ilyesmire.
Pl. ha ezt írod a keresőbe, akkor kapsz lehetséges megoldásokat vagy olyat, amin el tudsz indulni.
excek vba detect cell change
Imre
Szia!
Nagyjából értem, bár kérdés, hogy az „almafa” és a „piros alma” a szűrési feltétel szempontjából ugyanannak számít vagy nem? tehát az „alma” szöveget tartalmazó tételek kellenek?
Feltételezve, hogy egy menetben csak egy tételre szűrsz, a lehetséges megoldások szerintem:
1. Az első munkalap A oszlopában autoszűrővel szűrsz, és az eredményt copy/paste-el átmásolod a második lap A oszlopába.
2. A második lap A oszlopába képlettel átemeled az első lap A oszlopának tételeit, és a második lapon szűrsz.
3. A második lap A oszlopát paraméteres MS Query-vel állítod elő. A Paraméter egy külön cellában,hogy mire szűrjön.
4. Ugyanaz, mint az előző, csak Power Query-vel
5. Makró készül a szűréshez
6. Van egy dinamikus szűrés képlettel cikkem korábbról, esetleg nézd meg, hátha…Hasznos lenne, ha valami mintát feltöltenél, amit előkészítesz, és leírod az elvárt működést.
Lényeges lehet az is, hogy milyen Excel verziód van.Hát, elsőre ennyit.
Imre
Szia!
Igen, sajnos ez egy ismert probléma, nevezhetjük BUG-nak is. Semmikép sem feature! 🙂
2016-ban már jól működik, ahogy tapasztaltad is, de 2010 és 2013-ban mindent alábont szűretlenülMegoldás:
A szeletelőben használt mezőket be kell tenni a PIVOT Layout-ba, azaz behúzni sor vagy oszlop területre, vagy Report filterbe is.Én az utolsót javaslom.
Imre
2017-08-03-21:58 Hozzászólás: Hálózati gépeken levő táblázatokból információ gyűjtés egy fő táblázatba #3832Szia!
Hogy néz ki pontosan az a képlet?
Milyen hibaüzenetet ad?Imre
Szia!
ha F1-re működő súgót szeretnél, akkor az nem nagyon fog menni, mert ugye újabban a súgó tartalmak a neten vannak. Offline (CHM) súgót régen lehetett csinálni, lehet, hogy most is működik még a dolog.
ha olyabn súgót szeretnél, ami az Fx ablakban ad segítséget a használathoz, akkor pedig
itt tudsz utánanézni.Kíváncsi vagyok! Én még nem próbáltam
Imre
Szia!
Azt hiszem értem.
Az összes olyan sor kell, amelyik bármely alma sor számlaszámát tartalmazza, akkor is, ha van olyan, hogy nem alma van rajta.
Most hirtelen egy 2 lépéses megoldás jutott eszembe:1. Először leszűröd almára sima autofilterrel
2. A kapott számlaszámokat kimásolod egy külön tartományba, akár egy másik lapra
3. a számlaszámokból csinálsz egy irányított szűrést VAGY kapcsolatta.Ha nincs meg az irányított szűrő, akkor bővebben itt:
Imre
Imre
Power Query-vel nem fogsz tudni word-höz csatlakozni. Ha előbb kiteszed Excelbe, akkor jönnek az összevont, az emeletes, és a néha hibásan formázott cellák. A kötőjelek cseréje még a Word oldalon nem rossz, és utána Excelben visszacseréled, hátha megeszi. Összevont cellás tartományhoz még nem próbáltam a PQ-t.
OK, kíváncsian várom, mire jutsz vele.Imre
Szia!
Ránéztem a Word fájlra. Sejtettem…
Az adatkezelési problémát (nem a dátum formátumot) az okozza, hogy van több cella, ami sortörést tartalmaz. Kezdve kapásból a fejléccel, de az adatok között is van bőven.
Ezt Power Query-vel sem lesz egyszerű kezelni szerintem.
A Power Query nem tud Word dokumentumhoz csatlakozni.
Van arra lehetőség, hogy kivedd belőle a táblázatot XML-ben, de az nagyon macerásnak tűnik.Kipróbáltam az először text formátum, utána beillesztés Excelbe dolgot.
Ha simán Ctrl-V-vel beilleszted, akkor összevont cellákkal oldja meg az emeletes cellák ügyét.
Ha szövegként illeszted be, akkor pedig extra sorokat hoz létre ott, ahol olyan cellát talált, amiben sortörés volt. Így talán megoldódhat az automatikus dátummá alakítás, de keletkezik egy másik probléma.Nem tudom mit akarsz ezzel kezdeni Excelben, azaz minek töltöd át egyáltalán?
Talán jobban megértem, ha ezt is tudom.Mire jutotál?
Imre
Szia!
RTF fájlt nem enged feltölteni.
Zip-eld be!Azért egy ötlettel előállnék.
Ha jól gondolom, akkor Word-ben nyitod ki az rtf fájlt.
Csak egy táblázat van benne?Én a táblázatot pontosvesszővel tagolt szöveggé alakítanám, (van a Word-ben erre menüpont),menteném txt formában, majd az Excelben megnyitnám. Megnyitáskor elindul a szövegből oszlopok varázsló, ahol a harmadik lépésben oszloponként beáíllthatod az oszlop típusát.
Imre
Ha bővítmény, akkor is fel kell tenni minden gépre.
Sima xlsm-ben működik igaz?
Akkor miért nem teszed mindenkinek a Personal.XLSM-be?Szia!
Jól elvagy itt magaddal 🙂
A bővítmény függvényei natív függvénynek látszódnak, nem kell semmilyen útvonal vagy ilesmi.
A fenti kódban a wb=, wbn=, set wbb= sorok nem kellenek, nem is használod semmire őket.Ezt a mondatot nem értem:
„Ugyanis ha bemásolok egy ugyanolyan nevű munkalapot valamelyik fájlba, akkor már működik a .xlam függvény!”A függvénybe bele van drótozva, hogy a munkafüzet, emiben fut, tartalmaz egy „Fiok” nevű lapot. Itt fontos, hogy számít a kis és nagybetű különbség.
Imre
Szia!
Az irányítószámok lapon a fejlécek emeletesek, Alt-Enterrel van ott a magyar és az angol fejlécnév is.
Hülyeség !Imre
Szia!
Ha a tábla az A1-ben kezdődik, akkor válaszd az A2-es cellát, majd
Nézet->Panelek rögzítése->Ablaktábla rögzítéseDe ha táblázattá alakítod, akkor szintén megtörténik a rögzítés.
Olvasd el ezt.Imre
Szia!
Első lépésben értem, hogy meg szeretnéd állapítani egy karaktersorról, hogy az szabályos adószám-e.
Ehhez meg kell tudni az adószám felépítését.
Kerestél erre?
Magánszemélyek adóazonosítójáról van szó ugye?Itt egy link az ellenőrzés segítésére.
http://muzso.hu/2011/10/26/adoazonosito-jel-ellenorzo-osszeg-generatorImre
Nekem simán megy.
A bővítményt bekapcsoltad?
A teszt munkafüzetben létezik „nevsor” nevű lap? (Ez ugye bele van drótozva.Imre
Hali!
Én úgy csinálnám, hogy betennék egy új oszlopot, és azt kitölteném lefelé úgy, hogy hármasonként növekedjen eggyel.
Ez egy képlet, mondjuk az „A” oszlopba, ami a B oszlop alapján számoz. Ezt írod az A2-be:
=KEREK.FEL(DARAB2($B$2:B2)/3;0)
Majd lehúzod az aljáigHárom egyes, majd három kettes, stb…
Ezután egy PIVOT táblát csinálok, aminek első csoport eleme az A oszlop fejléce, a második pedig a rendezendő oszlop.Így számonként elölről kezdve fogja berendezni a tételeket.
Alakítsd táblázatos formátumúvá.
Vedd ki belőle, ami kell.Imre
- A hozzászólás módosításra került: 7 years, 5 months telt el-horvimi.
Attachments:
You must be logged in to view attached files. -
SzerzőBejegyzés